کد خبر: 31968
A

رییس جمهور چین وقوع زلزله را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین با ارسال پیامی برای همتایان ایرانی و عراقی خود وقوع زمین لرزه در مرزهای دو کشور را که شمار زیادی کشته و زخمی برجا گذاشته است، تسلیت گفت.

رییس جمهور چین وقوع زلزله را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی در این پیام که رسانه های جمعی چین از جمله تلویزیون و خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده اند آورده است کشورش آماده ارایه هر کمکی به مصیبت دیدگان است.
شی در پیام خود خاطر نشان کرده است چین در روزهای سخت همیار کشورها است و در صورتی که کمک و مساعدتی لازم باشد پکن از آن دریغ نخواهد کرد.
وی در این پیام برای حسن روحانی رییس جمهور ایران و فواد معصوم رییس جمهور عراق آورده است: زمین لرزه روز یکشنبه در این دو کشور که تلفات و خسارات سنگینی به دنبال داشت چین را شوکه کرده است.
وی از طرف دولت و ملت و به نام رییس جمهور، این واقعه را که مصیبتی بزرگ برای ایران و عراق است ، تسلیت گفته و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.
وی تاکید کرده است که مسلما ملت های ایران و عراق تحت رهبری مسئولان خود می توانند بر این مشکلات فایق آمده و مصایب را برطرف کرده و نواحی زلزله زده را بازسازی کنند.
شی افزوده است که چین در چنین دوره سختی در کنار ملت ایران که مصیبت بزرگی را متحمل شده اند ایستاده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه ، استان های غربی کشورمان را لرزاند که تا این لحظه حدود 530کشته و هفت هزار و 460مصدوم داشته است.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر