کد خبر: 32223
A

پیام تسلیت وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین به دولت و ملت ایران

'ایگور سرناداک' وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین با صدور پیامی به 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه کشورمان، جان ‌باختن تعدادی از ایرانیان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت.

پیام تسلیت وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین به دولت و ملت ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در بخشی از پیام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین آمده است: با تاسف عمیق و اندوه فراوان خبر زمین لرزه مرگباری که در استان کرمانشاه و بخش سرپل ذهاب اتفاق افتاد و موجب تلفات جانی و مادی فراوانی شد را دریافت کردم.
وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین خاطر نشان کرد: از طرف وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین و خود، عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی صادقانه را به خاطر این حادثه غم انگیز ابراز می دارم.
در این پیام همچنین آمده است: تسلیت و همدردی خود را به بازماندگان قربانیان و مجروحان ابراز و بهبود هرچه سریعتر زخم های این حادثه دردناک مسئلت دارم.
پیشتر نیز میلوراد دودیک رئیس جمهوری صربسکا، حسین کاوازوویچ رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین و برخی سازمان های مردم نهاد بوسنیایی نیز طی پیام های جداگانه جان باختن شهروندان غرب ایران در حادثه زمین لرزه استان کرمانشاه را تسلیت و با مردم ایران ابراز همدردی کرده بودند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند که 530 کشته و 7 هزار و 460 مجروح داشته است.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر