کد خبر: 32251
A

چهارمین کنگره بین المللی پزشکی روان تنی در اصفهان آغاز شد

چهارمین کنگره بین المللی پزشکی روان تنی روز چهارشنبه با حضور استادان دانشگاه فرایبورگ آلمان و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

چهارمین کنگره بین المللی پزشکی روان تنی در اصفهان آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این گردهمایی علمی با هدف توسعه مطالعات پزشکی روان تنی در ایران، ترسیم نقش پزشکان خانواده در پیشگیری و درمان اختلالات روان تنی، تعیین حدود خدمات روان تنی در پزشکی خانواده، آموزش مبانی پژوهش و درمان روان تنی و توسعه همکاری های ملی و بین المللی در این زمینه به مدت سه روز برگزار می شود.
اختلال روان ‌تنی یا سایکوسوماتیک بصورت اختلال بدنی که تحت تأثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت توسط ذهن ایجاد می‌شود، تعریف شده است.
رئیس مرکز تحقیقات روان تنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این گردهمایی گفت: پژوهشگران عرصه پزشکی روان تنی تلاش می کنند با شناخت، پیشگیری و درمان اختلالات هیجانی، شناختی، رفتاری و ارتباطی، راه را برای درمان ناخوشی های تن و روان هموار کنند و به این روش در جهت ارتقای سلامت جامعه گام بردارند.
دکتر ' حمید افشار ' با اشاره به موضوع پزشک خانواده افزود: پزشکی روان تنی در ایران در حال شکل گیری است و جایگاه این تخصص در پزشک خانواده و نظام سلامت باعث می شود که یکی از مناسب ترین جایگاه ها برای توسعه پزشکی روان تنی ایجاد شود.
در این هماش سخنرانی های مختلفی از سوی استادان داخلی و خارحی درباره رویکردهای گوناگون به ادغام مراقبت های روان تنی در نظام سلامت، تاریخچه و فلسفه رویکردهای پزشکی خانواده در نظام ارائه خدمات سلامت ایران و مهارتهای روان‌ تنی پایه برای پزشکان خانواده ارائه شد.
همچنین امروز سخنرانی طرح مراقبت های پایه روان تنی در پزشک خانواده از سوی دکتر ' کارل ادوارد شایت ' و تاریخچه و بافتار تفکر تشخیصی از سوی دکتر ' تام لوولد ' از مدرسان دانشگاه فرایبورگ آلمان ارائه شد.
چندین کارگاه علمی نیز با موضوع های ابزارهای ارزیابی خانواده در مراقبت های سلامت، هیپنوز در کنترل درد، مبانی ارزیابی و درمان روانپوست شناسی، پزشکی روان تنی و طب ایرانی، اقتصاد زیست انرژی و سلامت روان تنی، چالش های فرهنگی در دادن خبر بد، هیپنوتراپی اختلالات عصبی عملکردی و نبایدها در مدیریت بیماران پانیک در این گردهمایی برگزار می شود.
این گردهمایی توسط مرکز تحقیقات روان تنی، گروه روانپزشکی، پزشکی اجتماعی و خانوادۀ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مؤسسه علمی تحقیقاتی دانش تندرستی با همکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان و تعدادی دیگر از مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور برگزار شد.
دانشگاه فرایبورگ آلمان با حدود 21 هزار دانشجو بعنوان یکی از برترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا با چهار دانشگاه شهر اصفهان از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همکاری های علمی و فرهنگی دارد.
هیاتی از این دانشگاه در هفته جاری با سفر به اصفهان علاوه بر دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چهارمین کنگره بین الملی پزشکی روان تنی شرکت کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر