کد خبر: 32742
A

فرهنگ سازی و مداخله اجتماعی باعث افزایش موفقیت طرح های مقابله با مواد مخدر می شود

فرماندار ملکشاهی گفت: مبارزه سخت افزاری با پدیده اعتیاد نمی تواند به تنهایی کارساز باشد فرهنگ سازی و مداخله اجتماعی باعث افزایش موفقیت و کارامدی تلاش ها و طرح های مقابله با مواد مخدر می شود.

فرهنگ سازی و مداخله اجتماعی باعث افزایش موفقیت طرح های مقابله با مواد مخدر می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسد قاسمی روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان به روش های مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و افزود: اولین کار برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد ایجاد حساسیت در بین خانواده ها، فرهنگ سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه است.
وی بر لزوم توجه بیشتر به افرادی که از دام اعتیاد رهایی یافته اند تاکید کرد و افزود: شماری از افرادی که اقدام به ترک مواد مخدر می کنند، بعد از مدت کوتاهی به دلیل بیکاری دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورند، بنابراین همه دستگاه های اجرایی ، باید زمینه لازم برای اشتغال آنها را فراهم کنند تا دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
قاسمی با بیان ضرورت ایجاد بسترهای مناسبت جهت ورود مردم و سازمان های مردم نهاد در امر ملی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد اقدام های خوبی را در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر انجام داده اند، بنابراین از ظرفیت آنها باید به خوبی استفاده شود.
فرماندار ملکشاهی اعتیاد را بزرگترین معضل اجتماعی جهان کنونی دانست و افزود: امروزه 170 کشور جهان درگیر معضل اعتیاد هستند.
پنج موسسه مردم نهاد، یک انجمن معتادان گمنام و یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام فعالیت دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر