کد خبر: 33045
A

شهرداران برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و نقش آفرینی بیشتر شهرداری ها است و از شهرداران انتظار می رود با برنامه ریزی منسجم در این زمینه بیشتر نقش آفرینی کنند.

شهرداران برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار گناباد افزود: شهرداری ها باید با ایجاد اشتغال، فضای فرهنگی و تفریحی مناسب برای مردم به خصوص جوانان، به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه کمک کنند.
وی تصریح کرد: مدیران شهرداری و شوراها با به خدمت گرفتن جوانان و استفاده از ظرفیت و استعداد آنان در فعالیتهای هدایت شده، می توانند علاوه بر ایجاد مشارکت پایدار مردم، آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.
وی ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی گناباد از جمله قنات جهانی قصبه را یادآور شد و گفت: باید از این فرصت برای ایجاد درآمد و توسعه و رونق اقتصادی منطقه بهره گرفت.
وی توجه به نمادهای ایرانی و اسلامی در شهرسازی را ضروری دانست و افزود: توزیع عادلانه خدمات و امکانات از نشانه های مدیریت اسلامی است.
وی با اشاره به تاکید دولت بر تهیه برنامه راهبردی شهرها گفت: 73 شهرداری استان باید برنامه های راهبردی خود را تا پایان امسال در اختیار شوراها قرار دهند و ابلاغ اعتبار از سال آینده فقط در قالب برنامه راهبردی انجام می شود.
فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: با توجه به گستره وسیع خدمات شهرداری ها، باید از دانش و امکانات روز برای سهولت در خدمت رسانی به مردم بهره گرفت.
محمدعلی نبی پور، گستره جغرافیایی وسیع و پراکندگی جمعیت گناباد را از مشکلات خدمت رسانی در این شهر دانست و گفت: این پراکندگی مشکلاتی را برای شهرداری و مردم در جمع آوری زباله و نظافت معابر ایجاد کرده است.
وی شبکه حمل و نقل را از دیگر مشکلات گناباد دانست و افزود: نوسازی شبکه حمل و نقل و استفاده از حمل و نقل الکترونیکی ضروری است.
وی لزوم ارائه خدمات متناسب با رشد بخش های گردشگری توسط شهرداری را یادآور شد و افزود: شهرداری گناباد به عنوان شهر مقصد گردشگری باید امکانات لازم برای حضور گردشگران فراهم کند.
نبی پور با اشاره به معضل حاشیه نشینی در چند منطقه گناباد خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به این معضل شد.
در پایان این آیین عباس علایی کاخکی به عنوان شهردار جدید گناباد معرفی و از خدمات علی تقوی، شهردار قبلی و مهران حسین زاده سرپرست شهرداری گناباد تقدیر شد.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر