کد خبر: 33375
A

90 درصد کودکان کار مورد آزار قرار می گیرند

عضو سازمان نظام روان شناسی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 90 درصد کودکان کار مورد آزار قرار می گیرند ، گفت: کودک آزاری به چهار شیوه جسمی، جنسی ، کلامی و عاطفی ( رابطه ای ) انجام می شود.

90 درصد کودکان کار مورد آزار قرار می گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابولفضل خان بیکی روز سه شنبه در همایش روز جهانی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان ( کودک آزاری ) در گالیکش در شرق استان گلستان افزود: برای پیشگیری از کودک آزاری، نیاز شدید به آموزش والدین و مربیانی وجود دارد که با این قشر ضعیف از جامعه سر و کار دارند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به امر آموزش در این خصوص اهمیت خاصی داده نمی شود.
خان بیگی یادآور شد: آموزش کودکان از جمله آموزش تربیت جنسی باید از 3 سالگی آغاز شود تا کودکان از آسیب های جدی در امان بمانند.
در این همایش که فرماندار، بخشدار تعدادی از مسئولین محلی و تعداد اندکی از والدین حصور داشتند، مشاور و قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز با تشریح شیوه های بازدارنده کودک آزاری، گفت: سوء رفتار با کودکان چه از روی آگاهی و یا ندانسته باشد بیشترین آسیب را در کوتاه و یا درازمدت متوجه فرزندان می کند.
سیدامیر فندرسکی متذکرشد: فرزندان کار آمد و سالم هم از خانواده های سالم و برنامه ریز به جامعه تحویل می شوند .
وی خاطر نشان کرد: تحقیر کودکان در خانه، نسبت بد به افراد دادن و حتی صدا کردن با القاب بد اشخاص در انظار کودکان و سایر رفتارهای ناشایست ولو کم اهمیت، باعث کودک آزاری می شود.
به گزارش ایرنا، ۱۹ نوامبر برابر با ۲۸ آبان، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان نامگذاری شده است.
کودک آزاری پدیده­ای جهانی است که به دلایل گوناگون رو به گسترش است و بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت جهانی هر سال بیش از ۴۰ میلیون کودک در جهان مورد انواع آزارها قرار می­گیرند.
کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان (والدین، سرپرستان، معلمان و افراد دیگر) نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند و در انواع گوناگون، جسمی، عاطفی یا روانی، غفلت، سوء استفاده و اشکال آن (جنسی و بهره­کشی اقتصادی) صورت می گیرد؛ انواع کودک آزاری با تفاوت هایی که دارند، تاثیرات زیانبار مشترکی بر جای می گذارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر