کد خبر: 33379
A

خزانه داری 5.6 هزار میلیارد ریال برای یاری زلزله زدگان پرداخت

خزانه داری کل کشور پیرو دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی در اجرای ابلاغ معاون اول رییس جمهوری برای امدادرسانی به زلزله زدگان استان های ایلام و کرمانشاه، تاکنون پنج هزار و 654 میلیارد ریال پرداخته است.

خزانه داری 5.6 هزار میلیارد ریال برای یاری زلزله زدگان پرداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بیست و دوم آبان ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه های جداگانه به معاون امور بانکی و بیمه، رییس کل سازمان امور مالیاتی و خزانه داری کل کشور، برای رسیدگی فوری به زلزله زدگان دستوراتی صادر کرد.
مسعود کرباسیان به معاون امور بانکی و بیمه نوشت: مقتضی است با همکاری بیمه مرکزی و بانک ها و بیمه های دولتی و نیمه دولتی ضمن تشکیل کمیته ویژه پیگیری و رسیدگی نسبت به تسریع در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات لازم به آسیب دیدگان اقدام عاجل بعمل آورد. همچنین بانک های عامل مشمول این دستور مکلفند در خصوص افراد و شرکت هایی که در این حادثه دچار ضایعه جانی و یا خسارت مالی شده اند تا بازگشت به حالت عادی نسبت به هر گونه اقدام پیگیری برای وصول مطالبات یا موارد مشابه دستور توقف صادر کنند.
کرباسیان به رییس کل سازمان امور مالیاتی دستور داد: در مورد مودیانی که به تایید نهادهای ذیصلاح دچار خسارت شده اند و امکان عمل به تعهدات خود را ندارند تا بازگشت به حالت عادی دستور توقف عملیات پیگیری صادر شود.
در نامه کرباسیان به خزانه داری کل کشور نیز آمده است: خزانه داری کل کشور مکلف است به محض وصول ابلاغ تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، برای جبران خسارات ناشی از زلزله اخیر به قید فوریت اقدام کند.
در همین پیوند تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی امروز (سه شنبه) اعلام کرد از مبلغ پنج هزار و 654 میلیارد ریال پرداخت شده تاکنون برای کمک به زلزله زدگان، 145 میلیارد ریال به خزانه معین استان کرمانشاه، 105 میلیارد ریال به خزانه معین استان ایلام، 100 میلیارد ریال به ارتش جمهوری اسلامی ایران و سه هزار میلیارد ریال به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختصاص یافت.
همچنین 452 میلیارد ریال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 10 میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر و 29 میلیارد ریال به جمعیت جوانان هلال احمر پرداخت شد.
اورژانس کشور و اورژانس تهران نیز به ترتیب 50 میلیارد و 100 میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران، خارج از نوبت و بدون فوت وقت گرفتند.
همچنین 150 میلیارد ریال به وزارت کشور، 10 هزار و 408 میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 15 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، در این زمین لرزه 437 نفر جان باخته و 12 هزار و 386 نفر مصدوم شده اند.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
دیروز رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده بازدید کردند و در جریان آخرین اقدام ها قرار گرفتند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر