کد خبر: 33667
A

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان:تامین منافع موقوفه ها عامل ریشه کنی فقر در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با تبیین اهمیت وقف از دیدگاه قرآن و امامان معصوم(ع) گفت: اگر منافع موقوفه ها تامین شود در جامعه فقیری نخواهیم داشت و شاهد وفور نعمت و برکت در کشور خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان:تامین منافع موقوفه ها عامل ریشه کنی فقر در جامعه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدمحمد طباطبایی روز چهارشنبه در همایش یاوران وقف و تجلیل ازخادمان، واقفان و خیران خوزستان در تالار اجتماعات ملی حفاری با تجلیل از واقفان و خادمان وقف که با وقف بخشی از اموال و دارایی خود در راه خدا به مردم و نیازمندان خدمت می کنند افزود: امسال 163 فقره وقف جدید در استان به ثبت رسید که گویای گرایش بیش از پیش مردم به وقف و افزایش اعتماد عمومی در این حوزه است.
وی با تاکید بر اینکه موقوفه ها باید حفظ و احیا شود ادامه داد: وقف باید همواره در حالت قیام و برپا باشد و رشد کند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه اگر وقف جایگاه واقعی خودرا بین مردم پیدا کند آن وقت همه متوجه می شوند که بسیاری از مشکلات و چالش ها با وقف حل می شود گفت: یکی از بهترین و زیباترین انواع انفاق همین وقف است که گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بر ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و افزود: با فرهنگ سازی می توان وقف همگانی را گسترش داد.
طباطبایی در ادامه سخنان خود با تبریک پیروزی جنود اسلام بر گروه ملحد و تکفیری داعش اظهارد اشت:با شکست قطعی داعش دست صهیونیست ها و آمریکا از سر مسلمانان عراق و سوریه کوتاه شد و این نعمتی است که خداوند متعال در زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروی از ولایت فقیه به ما عنایت کرد.
وی با تجلیل از نقش تعیین کننده شهدای مدافع حرم که با ایثار و تقدیم خون خود شکست داعش را رقم زدند گفت: همه ما مدیون رزمندگان و شهدای مدافع حرم هستیم.
طباطبایی بر لزوم ورود بیشتر خیران به حوزه وقف قرآنی و ازدواج جوانان تاکید کرد: خیران باید بیشتر به حوزه وقف قرآنی ورود داشته باشند چون جوانان ما باید همواره در انس با قرآن پیشتاز باشند و در زندگی خود از این کتاب الهی بهره مند شوند.
در پایان این همایش از 50واقف و خیر خوزستانی با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.
25آبان تا چهارم آذر دهه وقف نامگذاری شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر