کد خبر: 33812
A

هشدار هواشناسی خراسان شمالی نسبت به یخ زدگی رادیاتور ماشین آلات کشاورزی

هواشناسی خراسان شمالی روز پنجشنبه نسبت به یخ زدگی رادیاتور ماشین آلات کشاورزی هشدار داد و خواستار تخلیه آب رادیاتور، سامانه های آبیاری نوین و اضافه کردن ضدیخ به رادیات ماشین آلات کشاورزی در استان شد.

هشدار هواشناسی خراسان شمالی نسبت به یخ زدگی رادیاتور ماشین آلات کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دراطلاعیه هواشناسی استان آمده است با توجه به کاهش نسبی دما نسبت به تخلیه آب موتور پمپ ها و لوله های سیستم های آبیاری تحت فشار اقدام لازم صورت گیرد.
این اداره کل همچنین اعلام کرده است: با توجه به ورود باران و برف به منطقه و کاهش نسبی دما نسبت به جمع آوری چغندرقند و انتقال به انبارهای استاندارد صورت گیرد و همچنین نسبت به حفاظت پوشش و تنظیم دمای گلخانه و تخلیه آب موتورها و سیستم آبیاری تحت فشار توصیه می شود.
در این اطلاعیه به کشاورزان توصیه شده برای رسیدن به رشد مطلوب و مقاومت به سرما نسبت به آبیاری مزارع کلزا، گندم و جو اقدام شود و با توجه به اهمیت مصرف کودهای پایه در رشد اولیه گیاه و افزایش عملکرد و کاهش خسارت سرما در محصولات پاییزه نسبت به مصرف کودهای شیمیایی از قبیل ازته، فسفات و پتاس در زمان کشت اقدام شود.
همچنین کشاورزان در کشت پاییزه در اراضی آبی از بذر مال های مناسب(گندم و جو) به منظور تسریع در جوانه زنی و رشد استفاده و با توجه به بارش باران و وزش باد شدید از سم پاشی و محلول پاشی ریز مغذی ها خودداری کنند.
با توجه به بارش باران و کاهش دما تامین سوخت و بازدید سیستم های گرمایشی گلخانه ها صورت گیرد.
هواشناسی خراسان شمالی کاهش 10درجه ای دما و همچنین بارش برف در برخی نقاط استان را پیش بینی کرده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر