کد خبر: 34030
A

استقبال از تجربیات ایران در سی امین نشست سازمان جهانی بهداشت دام

سی امین کمیسیون منطقه ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیۀ سازمان جهانی بهداشت دام روز جمعه با استقبال از تجربیات ایران در حوزه مقابله با بیماری های دام و طیور و چالش های بهداشتی منطقه دربیانیه نهایی، در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی، به کار خود پایان داد.

استقبال از تجربیات ایران در سی امین نشست سازمان جهانی بهداشت دام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این کمیسیون منطقه ای که از روز 20 نوامبر (29 آبان) آغاز به کار کرده بود، 119 شرکت کننده از کشورهای مختلف و همچنین سازمان ها و نهادهای ملی و منطقه ای حضور داشتند.
در بیانیه پایانی این نشست پنچ روزه، در خصوص بیماریهای دام آمده است ایران به دلیل اینکه در یک منطقه پرخطر (High Risk) از نظر بیماریهای دامی و قاچاق دام وجود دارد، تجربیات سازنده ای داشته است که مورد استقبال قرار گرفت.
بیانیه نهایی این کمیسیون ها همواره پس از صدور در این قبیل نشست ها به صورت جهانی در نشست سازمان جهانی بهداشت دام که مقر آن در فرانسه است به تصویب نهایی می رسد و دستورالعمل های مرتبط با آن صادر می شود.
ایران، استرالیا، بوتان، چین، چین تایپه، فیجی، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مالدیو، کالدونیای جدید، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، روسیه، سنگاپور، سریلانکا، تایلند و تیمور شرقی 19 عضو این کمیسیون هستند که نمایندگان آنها در این گردهمایی شرکت کرده بودند.
در این کمیسیون همچنین نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (FAO) نیز حضور داشتند.
هدف اصلی این کنفرانس تبادلات تجربیات و دستاوردها در بین کشورهایی بود که در این نشست گردهم آمدند تا از طریق افزایش تعاملات بتوانند توانایی خود را در مواجهه با چالش های احتمالی مختلف از قبیل بیماریهای گوناگون تقویت نمایند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر