کد خبر: 34644
A

چهارمحال و بختیاری در سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع) غرق در عزا و ماتم است

در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور با برگزاری آیین های عزاداری در مساجد و تکایا، سوگوار شهادت یازدهمین اختر تابناک اسمان امامت و ولایت هستند.

چهارمحال و بختیاری در سالگرد شهادت امام حسن عسکری (ع) غرق در عزا و ماتم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مردم مومن و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری با شرکت در آیین های عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در سوگ شهادت آن حضرت، بر سر و سینه زدند و اشک و ماتم ریختند.
مردم مومن شهرکرد و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز از شب گذشته با برپایی آیین های عزاداری و سوگواری در مساجد، حسینیه ها و تکایا، عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.
همچنین مردم این استان با حضور در بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان و برپایی مراسم سوگواری، این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت عرض کردند.
مجالس مرثیه سرایی شهادت امام حسن عسکری (ع) همراه با سخنرانی وعاظ در خصوص چگونگی شهادت آن حضرت و آغاز امامت امام عصر (عج) در مساجد و تکایای شهرستانهای مختلف استان تا امشب (دوشنبه) برپاست.
زندگی کوتاه امام حسن عسکری (ع) به سه دوره شامل؛ پنج سال در حجاز در زادگاه آن حضرت، 16 سال در عراق قبل از دوران امامت و هفت سال دوران کوتاه و پربار امامت و زعامت در عراق تقسیم می شود.
امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری به شهادت رسیدند و مزار مطهرشان در سامرای عراق است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر