کد خبر: 34686
A

معاون مرزبانی خراسان شمالی: ورود یا خروج از مرز 2 ماه تا یکسال حبس دارد

معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی گفت: براساس ماده 35 قانون گذرنامه، هر ایرانی که از نقاط غیر مجاز وارد کشور شده یا از کشور خارج شود به 2 ماه تا یکسال حبس و جریمه نقدی محکوم می شود.

معاون مرزبانی خراسان شمالی: ورود یا خروج از مرز 2 ماه تا یکسال حبس دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سرهنگ علیرضا الهامی در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد، ماهواره و رعایت حریم امنیتی مرز از مرزنشینان خواست تا از تخریب منابع طبیعی و روشن کردن آتش در مرز پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق دولت و اتباع مرزنشین و کنترل و مراقبت از مرز می باشد گفت: در طرح حریم امنیتی مرز، مرزنشینان محترم قوانین و مقررات مرزی و حریم مرز که منطقه تحت کنترل مرزبان است را رعایت نمایند.
سرهنگ الهامی اضافه کرد: هرگونه تردد، ساخت و ساز و سایر عملیات عمرانی و کشاورزی در حریم مرزی ممنوع است، ترددهای غیر مجاز به آن سوی مرز بمنظور تعلیف احشام، شکار، جمع آوری گیاهان دارویی و قاچاق برخلاف قوانین و مقررات مرزی است.
سرهنگ الهامی در ادامه گفت: مواد مخدر عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی و فکری در جامعه بشمار می رود و اعتیاد به مواد مخدر مسمومیت حاد و مزمن است.
وی افزود: اعتیاد زیان هایی از قبیل جسمی، روحی و روانی، ذهنی و اجتماعی را شامل می شود که لاغری، ضعف، افسردگی، پرخاشگری را نیز به همراه دارد.
معاون اجتماعی مرزبانی استان خراسان شمالی هم چنین ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده و اجتماع، تقویت باورهای دینی و ملی مانند مسجد، قرآن، رفتار سالم، آگاهسازی مردم از آسیب های اجتماعی مخرب ماهواره و امر به معروف و نهی از منکر را از راهکارهای پیشگیری از تهدیدات و آسیب های ماهواره عنوان کرد.
استان خراسان شمالی 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.
نوار مرزی استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان از امن ترین مناطق مرزی کشور محسوب می شود و هیچ گونه مشکل خاصی در این مرزها تاکنون گزارش نشده است.
ع/ 6042
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر