کد خبر: 34873
A

ارزیابی نهایی بنیاد مسکن از مناطق زلزله زده کرمانشاه 2 روز دیگر به اتمام می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: تا 2 روز دیگر ارزیابی نهایی بنیاد مسکن از واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده به اتمام می رسند و بعد از آن مردم این مناطق برای صدور پروانه ساخت مسکن به شهرداری ها مراجعه کنند.

ارزیابی نهایی بنیاد مسکن از مناطق زلزله زده کرمانشاه 2 روز دیگر به اتمام می رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجتبی نیک کردار عصر سه شنبه در کمیسیون ماده پنج طرح تفضیلی مربوط به شهر زلزله زده سرپل ذهاب افزود: با توجه به اینکه بسیاری از تخریب ها مربوط به حاشیه نشین های این شهر است بنابراین در بازسازی باید طرح توانمندسازی ساختار و معماری شهری گرفته تا توانمندسازی های اجتماعی، اقتصادی در این مناطق را در نظر بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بازسازی شهر سرپل ذهاب از نظر رعایت اصول ساختمانی و شهری باید به گونه ای باشد که به عنوان پایلوت (نمونه) مطرح شود، گفت: در این جلسه مشکلات مردم منطقه برای گرفتن صدور پروانه ساخت مورد بررسی قرار گرفت.
نیک کردار گفت: هر اندازه که می توانیم برای ساخت بهتر شهر و ساختمان های مسکونی و تجاری آن باید تلاش کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی کرمانشاه، خواستار تخریب سازه های ناپایدار شد و گفت: ساختمان هایی که تخریب نشده اند ولی ناپایدار هستند باید تخریب شوند و دوباره ساخته شوند.
وی گفت: برای راحتی و سریع صادر شدن پروانه ساخت، مقام سازی و همچنین تعیین تکلیف مردم، نیازمند ایجاد یکسری ضوابط در طرح تفضیلی شهری هستیم که بعد از تصویب به اطلاع مردم و ناظران نظام مهندسی خواهد رسید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر