کد خبر: 35095
A

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ازبخشودگی برخی جرائم ومعوقات مالیاتی گروه های پزشکی خبرداد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: پیرو تسری رای دیوان عدالت اداری درباره ماده 169 قانون مالیات مستقیم به خدمات جامعه پزشکی، جرائم و معوقات مالیات صورتحساب های فصلی از سال 1391 تاکنون مورد بخشودگی قرار گرفت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ازبخشودگی برخی جرائم ومعوقات مالیاتی گروه های پزشکی خبرداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان نظام پزشکی، ایرج فاضل در کارگروه مشترک میان سازمان امورمالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی ایران که به منظور رسیدگی کارشناسانه و عادلانه به امور مالیاتی شاغلان حرف پزشکی تشکیل شد، افزود: سازمان نظام پزشکی جهت احقاق حقوق اعضا و برقراری عدالت بیشتر در پرداخت مالیات توسط شاغلان حرف پزشکی تلاش های فراوانی انجام داده است.
وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور و نظایر آن در استان ها به منظور بررسی و رفع مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی، همچنین ایجاد معافیت های مالیاتی برای پزشکان جوان و پیشکسوتان عضو سازمان نظام پزشکی، بخشی از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه مشترک بود.
فاضل ضمن ابراز خرسندی از این جلسه مشترک که با هدف حمایت منطقی و عادلانه از تلاشگران عرصه پزشکی و سلامت کشور بر پا شده است، افزود: مقرر شد در تمامی ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه و ویژه به پرونده های مالیاتی شاغلان گروه پزشکی، ممیز اختصاصی و ویژه در نظر گرفته شود.
وی گفت: در راستای ماده 186 قانون مالیات مستقیم مبنی بر اخذ استعلام در هنگام صدور یا تمدید پروانه های کار، قرار شد استعلام مالیاتی شاغلان حرف پزشکی و تهیه مفاصاحساب به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی از برپایی دوره های آموزشی مدیران مالی بیمارستان ها و مراکز پزشکی با همکاری سازمان امور مالیاتی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در تدوین اسناد مالیاتی مراکز پزشکی، مطب ها و شاغلان حرف پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.
فاضل ضمن قدردانی از دکتر تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی و دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تفاهمات به عمل آمده در این جلسه مشترک را مهمترین هدف در کاهش مشکلات جامعه پزشکی همگام با قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: در گذشته تصور براین بود که پزشکان از ثروتمند ترین اقشار جامعه اند، ولی امروزه به غیر از معدودی پزشکان موفق و صاحب نام، متاسفانه قشر عظیمی در کسب معاش روزانه خود مشکلات عدیده ای دارند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت این دیدار گفت: در جلسه اختصاصی مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی بود، مصوبات ارزشمندی مورد تفاهم قرار گرفت.
اجتمام *1724* 7268
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر