کد خبر: 35440
A

ناخدا دستگردی: بومی سازی تجهیزات نظامی موجب رهایی کشوراز وابستگی شد

رئیس دبیرخانه اشراف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: طراحی، ساخت و بومی سازی انواع شناگرها و ناوشکن ها توسط این نیرو، موجب رهایی کشور از وابستگی به خارج شده است.

ناخدا دستگردی: بومی سازی تجهیزات نظامی موجب رهایی کشوراز وابستگی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ناخدا یکم ابوالفضل دستگردی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین افزود: دستاوردها و تجهیزات جدید نیروی دریایی پس از دوران دفاع مقدس از جمله ناوشکن جماران و دماوند از افتخارات نیروی دریایی است.
وی اظهار کرد: توان تحقیقاتی و عملی متخصصان ایرانی علاوه بر عضویت ایران در جمع 13 کشور دارای قابلیت طراحی ناوشکن ها، توان دفاعی ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته و مصداق عینی ما می توانیم را به جهانیان نشان داده است.
وی در خصوص حضور فعال نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی افزود: در راستای دیپلماسی دریایی، نیروی دریایی ایران از سال 90 به عضویت سمپوزیوم بین المللی نیروهای دریایی در اقیانوس هند در آمد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفتم آذر روز نیروی دریایی به مناسبت شجاعت ها و دلاوری های پرسنل خدوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات مروارید نام گذاری شده است که با همکاری و پشتیبانی نیروی هوایی برای بمباران سکوهای نفتی عراق انجام شد.
وی اضافه کرد: نیروی دریایی در این عملیات قدرت دریایی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد به گونه ای که این پیروزی بزرگ ترس و واهمه شدیدی در نیروهای نظامی دشمن ایجاد کرد.
ناخدا دستگردی ادامه داد: با این عملیات که در شصت و هفتمین روز جنگ ایران و عراق انجام شد راهبرد نظامی رژیم عراق مبنی بر حمله برق آسا در دریا با شکست روبرو شد.
وی گفت: با عملیات مروارید هسته اصلی نیروی دریایی دشمن شکسته و 600 نفر از نیروهای آن کشته وزخمی و27 تن به اسارت درآمدند.
وی خاطرنشان کرد: در آن شرایط حساس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در 1500 عملیات دریایی توانست حدود 300 میلیون تن کالای مورد نیاز مردم و رزمندگان را به داخل کشور انتقال دهد.
وی ادامه داد:علاوه بر عملیات مروارید، مشارکت نیروی دریایی ایران در دوران جنگ تحمیلی در عملیات های دیگری چون بیت المقدس، خیبر،بدر و والفجر8 نیز قابل تامل و توجه است.
وی خاطرنشان کرد: این نیرو در دوران جنگ با اسکورت ده ها هزار نفتکش و کشتی تجاری کشور به صادرات و واردات و حفظ اقتصاد کشور کمک های فراوانی کرد.
این مسئول یادآور شد: نتایج حاصل از اینگونه اقدامات، در شکست کامل نیروی دریایی عراق، سیادت ایران بر خلیج فارس و حفاظت از منافع حیاتی ایران در دریا، با همکاری با سایر نیروهای ایران در شکست دشمن قابل ملاحظه است.
هفتم آذر روز نیروی دریایی نامیده شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر