کد خبر: 37238
A

استفاده از ظرفیت مددکاری اجتماعی برای سیاستگذاری آسیب های موجود شهر تهران

قایم مقام‌شهر دار تهران و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران تمامی ظرفیت های خود را برای بهره گیری از مددکاران اجتماعی سازمان های مردم نهاد و تقویت نقش مددکاران اجتماعی در سیاست گذاری های اجتماعی شهر تهران به کار خواهد گرفت.

استفاده از ظرفیت مددکاری اجتماعی برای سیاستگذاری آسیب های موجود شهر تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید رضا صالحی امیری روز یکشنبه در نخستین کنگره بین المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران گفت: بدون شک این کنگره آغازی است برای تقویت تعاملات جهانی در حوزه مددکاری اجتماعی، تدوین روش های همکاری مشترک و توسعه شبکه اجتماعی بین فعالان حوزه اجتماعی است.
وی با اشاره به این که شهردای تهران سازمانی عمومی است، افزود: شهرداری طی سالیان نه چندان دور، صرفاً به عنوان سازمانی خدماتی شناخته می شد و به ابعاد اجتماعی و زیست انسانی افراد در شهر کمتر توجه داشته است.
صالحی امیری با اعلام این که شهر و جامعه شهری، پیچیدگی و گستردگی آسیب های اجتماعی، تغییرات کارکردی نهاد خانواده، دین و آموزش، ضرورت توجه به ابعاد انسانی شهر را بیش از پیش نمایان کرده اضافه کرد: ساخت اجتماعی نیاز، تقاضا و انتظارات شهروندان و مسئولین شهری برای زیست شهری مطلوب، شهرداری تهران را از سازمانی خدماتی تبدیل به نهادی اجتماعی کرد.
وی گفت : البته باید تاکید داشت که مدیریت شهری در ابتدای این مسیر است و با تبدیل کلان شهر تهران به شهری انسان محور بسیار فاصله داریم.
صالحی امیری اظهار کرد: با تقویت مولفه سرمایه اجتماعی و توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی در ابعاد فردی و سازمانی به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.
وی افزود: در بستر توسعه جوامع محلی، توانمندسازی، مداخلات اجتماع محور، تسهیل گری اجتماعی و نگاه اجتماعی به موضوعات توسعه پایدار و مسائل محیط زیستی که قطعاً با تلاش حرفه ای مددکاران اجتماعی قابل دستیابی است، محقق می شود .
صالحی امیری اضافه کرد: لذا تمامی ظرفیت های خود را برای بهره گیری از مددکاران اجتماعی سازمان های مردم نهاد و تقویت نقش مددکاران اجتماعی در سیاست گذاری های اجتماعی شهر تهران به کار خواهیم گرفت.
وی ادامه‌داد: ارائه خدمات به کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فارغ از جنس، نژاد و تابعیت در مراکز ، ساماندهی افراد بی خانمان در مددسراها، شناسایی، جذب و توانمند سازی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، توانمند سازی مبتنی بر جامعه ی افراد بهبود یافته از اعتیاد، حمایت اجتماعی مردم یار از نیازمندان شهر تهران از جمله این موارد است.
وی ادامه‌داد داد: شهرداری تهران با بهره گیری از ظرفیت سمن ها در حوزه های اجتماعی و محیط زیستی توانسته ضمن توانمندسازی تشکل های غیر دولتی، شبکه ای از فعالان اجتماعی متخصص و داوطلب را گرد هم آورد و در راستای اهداف هزاره سوم گام بزرگی را بردارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا نخستین کنگره دو روزه بین المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران با حضور مسولان شهری و بین المللی در باشگاه شرکت نفت در حال برگزاری است
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر