کد خبر: 37402
A

ابراز نگرانی کمیته بین المللی صلیب سرخ از وضعیت انسانی در سوریه

کمیته بین المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی از شدت گرفتن درگیریها در غوطه شرقی دمشق سوریه،خواستاردسترسی منظم غیرنظامیان به کمکهای بشردوستانه شد.

ابراز نگرانی کمیته بین المللی صلیب سرخ از وضعیت انسانی در سوریه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی از شدت گرفتن درگیریها در غوطه شرقی دمشق نسبت به هزینه این درگیریها برای غیرنظامیان در این منطقه و اثر آن بر سایر مناطق دمشق هشدارداد.
تازه ترین دور درگیری ها در غوطه شرقی از 23 آبان شدت گرفت و در نتیجه آن شمار زیادی از غیرنظامیان کشته یا زخمی شده اند و آسیب های فراوانی به اماکن غیرنظامی وارد شده است. بر اساس حقوق بین المللی بشردوستانه، حمله به اماکن غیرنظامی ممنوع است.
رابرت ماردینی، مدیرکمیته بین المللی صلیب سرخ درخاورمیانه، گفت: اوضاع بشردوستانه در غوطه شرقی به نقطه بحرانی رسیده است.همانطور که در طول شش سال گذشته در سوریه به کرات اتفاق افتاده، یکبار دیگر مردم عادی در شرایطی گرفتار شده اند که مایحتاج ضروری و کمکهای بشردوستانه شدیدا محدود است و تدریجا ادامه زندگی برایشان غیرممکن می شود.
وی افزود: همچنین کارکنان درمانی حاضر در محل گزارش می دهند که صدها بیمار و زخمی از مراقبت درمانی حیاتی محروم مانده اند. هوای سرد تهدیدی برای وخامت بیشتر اوضاع است. تقریباً هیچ سوختی باقی نمانده و مردم دسترسی خیلی محدودی به گرمایش دارند و این امر سلامت آنها را بیشتر به خطر می اندازد.
ماردینی افزود: کسانی که از بیماری های مزمن رنج می برند و مردمی که جراحات شدید دارند برای دسترسی به مراقبت های درمانی با دشواری روبرو هستند. مراقبت درمانی باید سریعاً و بدون توجه به هویت افراد به کسانی که به آن نیاز دارند عرضه گردد.
ماردینی با بیان اینکه غیرنظامیان در شرق غوطه با کمبود شدید غذا و افزایش هولناک قیمت های مواد غذایی مواجه اند افزود بعضی خانواده ها تنها قادر به تهیه یک وعده غذا در روز هستند که این وضعیت بسیار ناراحت کننده ای برای والدین کودکان است.
به گفته ماردینی در نتیجه شرایط موجود، اغلب مردم صرفاً به کمک های سازمان های بشردوستانه اتکا دارند.
مدیر منطقه خاورمیانه صلیب سرخ جهانی افزود: تمامی طرفین درگیری باید به یک راه حل فی مابین دست یابند که غیرنظامیان را در اولویت قرار دهد و اجازه دهد تا کمک های بشردوستانه به طور منظم به دست مردم برسد. این حداقلی ترین کاری است که تا زمان دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار برای این مخاصمه شش ساله قابل انجام است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر