کد خبر: 37506
A

رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

آیت الله آملی لاریجانی در پیامی درگذشت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه؛ متن پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
خبر ارتحال حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر، که عمر با برکتشان را در راه ترویج علوم و معارف اسلامی سپری کردند، موجب تاسف اینجانب گردید.
ارتحال این عالم وارسته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت محترم، حوزه های علمیه و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
صادق آملی لاریجانی

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدصادق حائری شیرازی از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت.
پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
وی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است.
آیت الله حائری شیرازی پس از پیروزی انقلاب مدتی به تدریس در دانشکده الهیات پرداخت و در اولین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی مردم شیراز به این مجلس راه یافت.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
وی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت.
مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی فردا پنجشنبه ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر