کد خبر: 37767
A

هاشمی: امیدواریم زلزله تهران موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام وتخصیص اعتبارات وامکانات شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد زلزله تهران موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام وتخصیص اعتبارات وامکانات شود.

هاشمی: امیدواریم زلزله تهران موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام وتخصیص اعتبارات وامکانات شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن هاشمی روز یکشنبه در سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به زلزله هفته گذشته تهران افزود: با توجه به زلزله هفته گذشته لازم می دانم از همه عوامل موثر در مدیریت بحران، خدمت رسانی وبازگشت آرامش به شهروندان تهرانی تشکر کنم و امیدواریم که این حادثه موجب برانگیخته شدن توجه مسئولان نظام به موضوع خطیر زلزله تهران وتخصیص اعتبارات وامکانات لازم گردد.
وی گفت: هم اکنون از نظر امداد ونجات برای زلزله امادگی نسبی داریم اما اگر تعداد مصدومین بالا باشد این امکانات کافی نیست وباید برای اطمینان مردم اعتبارات کافی تخصیص داد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای ساعت 23:27 چهارشنبه هفته گذشته به قدرت 5.2 ریشتر و عمق 7 کیلومتر شهر تهران را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه، 3 کیلومتری شهرستان ملارد در مرز استان تهران و البرز بوده ‌است.
هاشمی ضمن تبریک 2 مناسبت میلاد پیامبر مهربانی، عیسی مسیح و محدث بزرگ تشیع عبدالعظیم حسنی گفت: ویژگی مشترک این 2 شخصیت بزرگ، اخلاق نرم وتوصیه به مدارای آنهاست.
وی افزود: عیسی بن مریم که در مقدس ترین اماکن جهان و با معجزه ای بی نظیر زاده شد، به روایت قرآن کریم در بدو تولد با انسانها سخن گفت و آنها را به وحدت و توحید دعوت کرد.
هاشمی عنوان کرد: زندگانی عیسی مسیح سراسر مهربانی و مددجویی از کودکان، بیماران، نیازمندان و محرومان است، پیام ماندگار عیسی مسیح ، جهانی عاری از خشونت ونامهربانی است و گرچه ، در برخی مقاطع تاریخی، به اسم آیین مسیحیت بیشترین تعصب و تصلب در عقاید و خشونت با انسانها انجام شده است اما گذرزمان نتوانسته گرمای محبت ومهربانی عیسی علیه السلام را خاموش کند.
وی افزود: هرساله در کریسمس و زادروز او ، این گرما در قلب همه انسانهای نیک اندیش ومهربان فراتر از دین ومذهب احساس می شود وامیدواریم هموطنان مسیحی، با شادمانی وبرکت سال جدید میلادی را آغاز کنند.
وی با تبریک میلاد عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: ایشان که از نوادگان امام حسنی مجتبی علیه السلام بودند ، هم عصر امام رضا، امام جواد و امام دهم شیعیان محسوب می شدند و از سوی این امام همام، بعنوان نماینده، دانشمند و فرزند پیامبر به سوی ایران و شهر ری فرستاده شدند.
هاشمی افزود: برخلاف برخی انحرافات وکج اندیشی هایی که در شیعه وجود داشت ، عبدالعظیم حسنی تجسم مدارا، علم و همزیستی وهمراهی با مردم بودند و دوری از ریا وزهد فروشی ایشان موجب گردید تا پیوند عمیقی میان ایشان ومردم ری پدید آید و این پیوند تا امروز و پس از گذشت بیش از هزار سال برقرار است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر