کد خبر: 38940
A

بیمه اتباع خارجی با تمدید پروانه کار آنان امکان پذیر شد

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: به استناد ماده پنج قانون تأمین اجتماعی، اتباع خارجی که در ایران اشتغال به کار دارند، تابع مقررات قانون تأمین اجتماعی خواهند بود و پروانه کار آنان تمدید شده است.

بیمه اتباع خارجی با تمدید پروانه کار آنان امکان پذیر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی اظهار داشت: اتباع خارجی به منظور بهره‌ مندی از مزایای قانون تامین اجتماعی، باید با مراجعه به مراکز معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به تمدید یا تجدید پروانه کار خود اقدام کنند.
وی افزود: آن دسته از اتباع خارجی که در مهلت مقرر نسبت به دریافت، تمدید و یا تجدید پروانه‌ کار خود اقدام نکنند، دریافت لیست و حق بیمه مربوطه و همچنین تمدید اعتبار دفترچه درمانی آنان امکان ‌پذیر نخواهد بود.
جودکی همچنین درباره بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار ایرانی مقیم خارج از کشور از خدمات این سازمان برخوردارند و به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: به همین منظور 20 کارگزاری در کشورهای مختلف برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است و در واقع می توان گفت که با ایجاد این کارگزاری ها، خدمات رسانی به ایرانیان خارج از کشور با سهولت بیشتری انجام می شود.
جودکی تصریح کرد: کارگزاری های برون مرزی تامین اجتماعی در کشورهای گرجستان، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، جمهوری آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، مالزی و اتحادیه اروپا فعال است و همچنین نام کارگزار و شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی آنها در سایت بیمه اتباع سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir قرار داده شده است.
مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سه روش بیمه پردازی ایرانیان خارج از کشور گفت: مراجعه شخص یا وکیل او به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی، مراجعه به یکی از کارگزاران برون مرزی و ثبت تقاضا در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور به نشانی www.mss.tamin.ir راه هایی است که هموطن مقیم خارج از کشور می تواند یکی از آنها را برای بیمه پردازی انتخاب کند.
سازمان تامین اجتماعی اکنون 42 میلیون بیمه شده دارد که 14 میلیون تن از این شمار ، بیمه شده اصلی و حدود سه میلیون تن مستمری بگیر و بازنشسته هستند که در مجموع 18 نوع خدمات به آنها ارائه می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر