کد خبر: 39660
A
زهرا نژاد بهرام، عضو شورای پنجم شهر تهران، در گفت و گو با دیده بان ایران؛

خدمات رسانی شهرداری تهران در پی برف اخیر ناکافی بوده است/ روز سه شنبه آتی شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود را به شورا ارائه خواهد کرد

زهرا نژاد بهرام: روز سه شنبه قرار است که شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر حاضر و گزارشی از عملکرد شهرداری تهران و عوامل آن در خصوص کنترل بحران ایجاد شده در اثر بارش برف و تبعات آن ارائه نمایند.

خدمات رسانی شهرداری تهران در پی برف اخیر ناکافی بوده است/ روز سه شنبه آتی شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود  را به شورا ارائه خواهد کرد
دیده بان ایران- سپیده اجلالی: پس از گذشت 2رو ز از بارش نیمه سنگین برف در کشور به ویژه در استان تهران با توجه به شرایط خسکسالی اخیرش، هنوز هم خیابان ها در انبوهی از برف پوشیده شده اند. درختان بسیاری بر اثر شدت حجم و فشار برف ها شکسته و بر زمین افتاده اند و عبور و مرور مردم را مختل کرده اند. شهرداری تهران نیز تاکنون عملکرد نسبتا ضعیفی را از خود به جای گذاشته است و در امر برف روبی و خدمت رسانی به نوعی ناکام بوده است. 

 

در همین باره و تشریح  عملکرد شهرداری تهران زهرا نژاد بهرام، عضو شورای پنجم شهر تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در سراسر دنیا بارش سنگین برف مشکلاتی را برای مردم آن شهر و مسئولین آن به ارمغان می آورد. شهرداری تهران نیز تاکنون تمامی عوامل و تلاش خود را برای خدمت رسانی به کار گرفته است اما باید اذعان کرد که این  تلاش ها ناکافی بوده است و همین امر موجب نارضایتی مردم  را فراهم آورده است. قطع شاخه های درختان و تبدیل شدن برف ها به یخ، عاملی است که نگرانی های پیاپی را برای مسئولان شهری ایجاد می کند.    

 

نژاد بهرام در رابطه با اطلاع سازمان هواشناسی کشور از وضعیت جوی و بارش برف در چند روز اخیر و عدم آمادگی شهرداری تهران بیان کرد: تا عصر روز شنبه بارش باران  بر استان تهران قالب بود و تمامی نیروهای خدمات رسانی شهرداری تا این ساعت آماده باش بودند اما بارش برف از ساعت 8 شب قوت گرفت و در این زمان نیروهای ناکافی شهرداری قادر به خدمات رسانی در تمامی سطح شهر نبودند. بسیاری از این نیروها حتی در خیابان های فرعی اقدام به برف روبی و شن ریزی بر سطح خیابان ها جهت تسهیل تردد مردم بودند اما به کمبود همین نیروها، دلیل اصلی ناکافی بودن خدمات شهرداری است. 

 

نژاد بهرام ادامه داد: در کلیه کشور ها هنگام بروز مشکلات و یا مواجهه با بارش های سنگین و حوادث طبیعی، مردم و NGOها به کمک نیروهای سازمانی و کادر شهری و شهرداری می پیوندد. اگر همین کار نیز در شهر انجام شود، خدمات رسانی با سرعت بیشتر انجام می گیرد و رفاه مردم تضمین می شود. تاکنون 2000 نیرو در سطح شهر و حدود 1000 خوردوی شن ریز در سطح شهر مشغول به کار هستند. 

 

همچنین دبیر دوم شورای پنجم شهر تهران در خصوص اظهارات فراهانی در صحن شورا خاطرنشان کرد: درست است که سالانه 33 میلیارد تومان بودجه مصرفی شهرداری در امر برف روبی است و از طرفی در این سال ها کشور با خشکسالی مواجه شده است اما اگر در سالی با بارش برف مواجه نشدیم این هزینه صرف بخش های دیگر شهری خواهد شد. 

 

وی در پایان افزود: روز سه شنبه قرار  است که شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر حاضر و  گزارشی از عملکرد   شهرداری تهران و عوامل آن در خصوص کنترل بحران ایجاد شده در اثر بارش برف و تبعات آن  ارائه نمایند. 

همچنین این عضو شورای شهر تهران  اعلام کرد با توجه به در دسترس نبودن سامانه 137 شهروندان تهرانی می توانند با 125( آتش نشانی تهران) یا 1888 ( سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران) تماس حاصل فرمایند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر