کد خبر: 41540
A
محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نمی توان گفت تنها دلیل استعفای نجفی بیماری است؛ شهردار تهران تحت فشار مخالفان و ذی نفعان بود / نامگذاری خیابانی به نام "مهندس بازرگان" باید جایگزین خیابان هایی به نام بزرگان سایر کشورها شود

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره دلیل استعفای شهردار تهران گفت: آقای نجفی به تازگی از بیماری خود اطلاع یافته اند. بطوریکه وقتی اخیرا در یکی از جلسات هم اندیشی شهردار تهران حضور غیبت داشتند هنگامیکه علت را جویا شدیم متوجه شدیم که نجفی برای انجام آزمایشات به بیمارستان رفته است. البته نمی توان گفت که تنها دلیل استعفای او بیماری است چرا که عوامل دیگری همچون فشارهای سیاسی از جانب مخالفان و ذی نفعان به نجفی زیاد بود.

نمی توان گفت تنها دلیل استعفای نجفی بیماری است؛ شهردار تهران تحت فشار مخالفان و ذی نفعان بود / نامگذاری خیابانی به نام "مهندس بازرگان" باید جایگزین خیابان هایی به نام بزرگان سایر کشورها شود
دیده بان ایران: استعفای زود هنگام شهردار تهران سبب شد تا فعالان رسانه ای و سیاسی گمانه زنی هایی را درباره علل و عوامل تاثیر گذار بر استعفای محمد علی نجفی داشته باشند. این موضوع را با اعضای شورای شهر تهران در میان گذاشتیم.

محمد علیخانی، عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای پنجم،  در خصوص گمانه زنی های اخیر مبنی بر موافقت اعضای شورای پنجم تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: پس از استعفای آقای نجفی، برخی از اعضا و همچنین رئیس شورا با آقای نجفی دیدار کردند و ایشان با استناد به بیماری خود اعضا را قانع کرده بودند تا با استعفای وی موافقت نماید. 
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای نجفی به تازگی از بیماری خود اطلاع یافته اند. بطوریکه وقتی اخیرا در یکی از جلسات هم اندیشی شهردار تهران حضور غیبت داشتند هنگامیکه علت را جویا شدیم متوجه شدیم که نجفی برای انجام آزمایشات به بیمارستان رفته است. البته نمی توان گفت که تنها دلیل استعفای او بیماری است چرا که عوامل دیگری همچون فشارهای سیاسی از جانب مخالفان و ذی نفعان به نجفی زیاد بود.

 

نماینده مردم قزوین در دوره هفتم مجلس در پاسخ به این مسئله که آیا اعضا در صدد منصرف نمودن نجفی از استعفای خود هستند یا خیر اظهار کرد: برخی از اعضا به دلیل فعالیت رضایت بخش شهردار تهران اصرار بر ماندن ایشان دارند این در حالی است که آقای نجفی پیش از علنی کردن استعفای خود، چیزی راجع به این موضوع به اعضای شورا نگفته بودند تا با صحبت کردن این موضوع اتفاق نیفتد و خود ایشان صلاح بر استعفا دانسته اند. 

 

علیخانی همچنین در رابطه با نامگذاری خیابانی به نام "مهندس بازرگان" و هجمه هایی در این راستا تصریح کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما بنده معتقدم در کشور لازم است جهت تداعی یاد و نام بزرگان، شخصیت های خوشنام و موثر بر خیابان های مهم و پر رفت و آمد گذاشته شود. 

 

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: هر فردی دارای خصوصیات مثبت و منفی است که به طبع این خصوصیات باب سلیقه همه افراد جامعه نیست. بسیاری از خیابان های شهر امروزه به نام افراد خاص و تاثیرگذار خارجی است از این رو لازم است ما نام بزرگان جامعه خودمان را به جای این افراد بر خیابان های شهر بگذاریم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر