کد خبر: 42499
A

تلویزیون اختصاصی شهرداری تهران

عملکرد تلویزیون به دلایل مختلف، مورد تایید مدیران شهری تهران نیست. واضح است که ـ به‌ویژه در چند ‌ماه اخیر ـ رابطه نماینده‌های مردم تهران با مدیران تلویزیون ایران، چندان رضایت‌بخش نبوده است.

تلویزیون اختصاصی شهرداری تهران

دیده بان ایران؛ همشهری نوشت: پیش از این نقد‌هایی از اعضای شورای شهر تهران درباره عملکرد جانبدارانه تلویزیون در قبال مدیران اصلاح‌طلب شهری منتشر شده است و مثال‌های بسیاری در آرشیو خبرگزاری‌ها وجود دارد که در آنها اعضای شورای شهر تهران گلایه‌های خود را از عملکرد تلویزیون اعلام کرده‌اند.
پیش از نوروز سال97 خبر چیده‌شدن سفره هفت‌سین گران‌قیمت در شورای شهر تهران از تلویزیون پخش شد و حاشیه‌های خبری بسیاری برای نماینده‌های مردم تهران در شورای پنجم ایجاد کرد.

این ماجرا که با واکنش تند اعضای شورای شهر تهران مواجه شد، رابطه نه‌چندان مطلوب شورای تهران و تلویزیون را عیان کرد. البته فارغ از اختلاف‌های سیاسی و... که وجود آن میان مدیران نهادهای مختلف در هر دوره‌ای طبیعی‌است، می‌توان موقعیت را از زاویه‌هایی دیگر هم بررسی کرد. این شاید فرصتی برای مدیران شهری در پایتخت ایران باشد که به طراحی و اجرای رسانه‌ای اختصاصی برای یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کره زمین به‌صورت جدی فکر کنند.
زمانی نه‌چندان دور، رسانه‌های مکتوب، امکان بازتاب‌یافتن گسترده خبرهای نهادهای مختلف را فراهم می‌کردند اما دوره دیده‌شدن روی کاغذ با سرعتی باورنکردنی به سر آمد و حالا هر شهروندی ترجیح می‌دهد که هر موضوعی را در تصاویر دنبال کند.

تهران علاوه بر پروژه‌ها، خبرها و دغدغه‌های کلانشهری، پر از قصه، زبان، تاریخ و امکان گردشگری ـ تفریحی و... است و شهرداری تهران به‌عنوان متولی اصلی ارائه خدمات به اهالی پایتخت ایران می‌تواند مسئولیت تصویرسازی از شهر را به عهده بگیرد؛ نخستین تلویزیون شهری ایران که در تمام لحظه‌های روز و شب، خبرها و برنامه‌هایی اختصاصی را درباره شهر تهران برابر نگاه مخاطب قرار دهد.

دقت و پیگیری مدیران شهری در انتخاب نیروهای کار و شیوه ارائه چنین تلویزیونی می‌تواند شرط پایان‌یافتن نیازهای همیشگی مدیریت شهری تهران در زمینه ارتباط رسانه‌ای با شهروندان باشد.

تردیدی نیست که مدیران شهری نیاز به ارتباط بی‌واسطه با مردم شهر دارند. تلویزیون  در بهترین شرایط هم گزینه‌ای اختصاصی برای شهر تهران نیست و حتی شبکه تهران هم هرگز تلویزیونی با تعریف شهر، شهرنشینی و دغدغه‌های شهری نبوده است.
به‌نظر می‌رسد زمان آن رسیده که مدیران شهر تهران به شکل جدی به داشتن تلویزیون اختصاصی فکر کنند. اینکه چنین تلویزیونی در کدام بستر (مجازی، ماهواره‌ای یا مانند یکی از شبکه‌های رسمی تلویزیون ایران) راه‌اندازی شود، موضوعی‌است که نیاز به تحقیق در بازار فعلی رسانه و بررسی ذائقه مخاطب تهرانی دارد اما بی‌گمان مردم تهران و مدیران شهر به تلویزیونی زنده و اختصاصی نیاز دارند./سیاووش ابدی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر