کد خبر: 44934
A

جمع آوری بیش از ۶ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۶ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۸۴ درصد آن به محرومان اختصاص یافت.

جمع آوری بیش از ۶ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان

به گزارش دیده بان ایران و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی اظهار داشت: سال گذشته با تلاش اعضای شورای زکات استان سیستان و بلوچستان ۶ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان زکات جمع آوری شد که ۸۴ درصد آن به محرومان اختصاص یافت.

وی افزود: با وجود دستور العمل‌ها و آیین نامه ها مبنی بر اختصاص ۶۰ درصد سهم زکات به نیازمندان و ۴۰ درصد در زمینه پروژه‌های عام المنفعه اما کمیته امداد نگاه ویژه‌ای به محرومان این استان دارد به طوری که از مبلغ زکات جمع آوری شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صرف امور محرومان و نیازمندان سیستان و بلوچستان شد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۶ درصد زکات جمع آوری شده نیز به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت، یادآور شد: از محل زکات پرداختی مردم نیکوکار این استان ۲۴۶ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه، ۱۰۱ میلیون تومان در زمینه امور تحصیلی و ۳ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان برای کمک معیشت مددجویان هزینه شده است./مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر