کد خبر: 47294
A
گزارش دیده بان از ماجرای پیامک هیئت خانواده شهدا و ایثارگران علیه مقیمی؛

تهدید پیامکی برای آقای استاندار؛ بی غیرت شده اید، سرجایتان می نشانیم!!

شخصی که در آنسوی خط پاسخگوی ما بود در توضیح اقدامشان جهت جمع آوری امضا برای شکایت از استاندار تهران گفت: طی چند روز گذشته برخی از خانواده شهدا و جانبازان در پی اقدام بیشرمانه استاندار تهران مبنی بر صدور اجازه ورود بانوان به استادیوم شکایت کرده اند کسانی هم که تاکنون موفق به امضا نشده اند می توانند به دادسرای انقلاب واقع در میدان ارک مراجعه کنند و شکایت خود را از استاندار.....(حرف ناشایست).... برای تشکیل پرونده، اعلام کنند.

تهدید پیامکی برای آقای استاندار؛ بی غیرت شده اید، سرجایتان می نشانیم!!

دیده بان ایران: جام جهانی 2018 روسیه علاوه بر درخشش بازیکنان و عملکرد آن ها در تیم ملی ایران، از نظر باز شدن پای بانوان به ورزشگاه آزادی حائز اهمیت بود.

ماجرا از جایی شروع شد که پای زنان بعد از سال ها انتظار و کشمکش به ورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی باز شد و به قول خود این دختران "بالاخره طلسم شکست" استادیوم آزادی در غرب تهران میزبان خانواده هایی بودند که آمده بودند تا بازی ایران و اسپانیا را در یک فضای کاملا فوتبالی و دورهمی دوستانه تماشا کنند.

 

پیشتر نیز زنان به طور محدود و البته دستچین شده و با سختی های متعدد به سالن های ورزشی جهت تماشای بازی های والیبال و یا بسکتبال حضور پیدا کرده بودند اما حضور زنان در استادیوم آزادی تفاوتی آشکار با دفعات قبلی که آنها در سالن های ورزشی حضور داشتند؛ داشت. در آزادی به مانند فینال لیگ برتر بسکتبال یا لیگ جهانی والیبال، تماشاگران زن گزینش نمی شدند همه زنان و مردان و خانواده توانستند بازی تیم ملی کشورشان را به تماشا بنشینند.

هر چند این حضور هم بی حاشیه و آسان به دست نیامد. اما همه منتقدان با انصاف از هر دوجناح به این نکته اذعان داشتند که در فضای کنونی کشور و مشکلات عدیده اقتصادی این اجازه حضوربرای مردم لازم بود.

 

اخراج، فرجام حضور زنان در ورزشگاه

اما پس از گذشت چند هفته از برگزاری بازی های تیم ملی ایران در روسیه و حضور زنان در استادیوم آزادی؛ خبر بر برکنار شدن مدیر برنامه ریزی مجموعه آزادی به یکی از خبر های مهم روز مبدل شد.

 

محمودی ‌فر دلیل برکناری‌اش را اجازه حضور زنان در ازادی بیان کرد و به شهروند گفت: من هیچ کار غیر قانونی انجام ندادم. اصلا من تصمیم‌گیرنده نبودم. هر زمان که گفتند، در ورزشگاه آزادی را به روی علاقه‌مندان باز کردیم. وظیفه ما این بود که امکانات کافی در استادیوم برای خانواده‌ها فراهم شود که تا حد توان این کار را انجام دادیم.

اما ماجرای برکناری مدیر مجموعه ورزشی ازادی پایان کار نبود. چرا که به نظر میرسد ترکش های حضور بانوان در استادیوم ازادی تازه شروع به کارکرده و دنبال هدف می گردند.

استاندار زیاده روی می کند، لازم است سرجایش بنشانیمش....

روز دوشنبه 25 تیرماه "هیئت خانواده شهدا و ایثارگران" با ارسال پیامک های  انبوه به خانواده های شهدا، جانبازان وایثارگر از آنها دعوت کرده اند تا برای شکایت از استاندار به دلیل تایید مجوز ورود بانوان به ورزشگاه اقدام کنند. متن پیامک به شرح زیر است.

فوری؛ قابل توجه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران

 

در پی دستور حضور زنان به استادیوم توسط استاندار تهران برخلاف نظر رهبر انقلاب؛ افراد غیرتمند و دلسوز جهت طرح شکایت از استاندار تهران تا ساعت 20 امروز، دوشنبه 25 تیرماه با شماره... تماس حاصل فرمایید. هیئت خانواده شهدا و ایثارگران

1743051_158

به همین منظورصبح امروز پس از گذشت دو روز از ارسال پیامک به یکی از شماره های ذکر شده در متن پیامک تماس گرفتیم تا از ارسال کنندگان این پیام ها چند و چون کار را جویا شویم.

به گزارش دیده بان ایران، شخصی که در آنسوی خط پاسخگوی ما بود در توضیح اقدامشان جهت جمع آوری امضا برای شکایت از استاندار تهران گفت: طی چند روز گذشته برخی از خانواده شهدا و جانبازان در پی اقدام بیشرمانه استاندار تهران مبنی بر صدور اجازه ورود بانوان به استادیوم شکایت کرده اند کسانی هم که تاکنون موفق به امضا نشده اند می توانند به دادسرای انقلاب واقع در میدان ارک مراجعه کنند و شکایت خود را از استاندار.....(حرف ناشایست).... برای تشکیل پرونده، اعلام کنند.

شخص مورد نظرهمچنین در ادامه گفت: مسلما جلوی استاندار .... را خواهیم گرفت. برخی مسئولان و نمایندگان هم اسلام را از یاد برده و با این افراد هم دست شده اند اما ما نمی گذاریم غیرت را نیز از بین ببرند.

او افزود: استاندار زیاده روی می کند پس با این روش لازم است جلوی او را بگیریم!!!!

 

ماجراهای پرحاشیه هیئت خانواده شهدا و ایثارگران

 

اما پیش از این هم هیئت مورد نظر به مسائل دیگر ورود پیدا کرده بود که باعث شده بود تا در اقدامی متقابل خود این هیات هم با شکایت  هایی نیز از سوی مردم روبرو شود.

 

در اردیبهشت سال 92، ۶ تیرماه سال ۹۰ علی امینی مدیر حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شکایتی علیه داود براتی مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران و صاحب امتیاز پایگاه خبری شهدای ایران به دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ارائه کرد.

در این شکایت مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران به عناوین ذیل متهم شده بود:  توزیع سی دی نحوه بازسازی ( تخریب ) قبور شهدا، تبلیغ علیه بنیاد شهید، نصب کیوسک در جنب قبور شهدا در بهشت زهرای تهران، مصاحبه و گفتگوهای خبری با افرادی که ارتباطی با ایثارگران ندارند و...

پرونده در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال ۹۰ پس از استماع گفته های شهود، شاکی و متهم منجر به صدور رای شد و مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران و صاحب امتیاز پایگاه خبری شهدای ایران به اتهام نشر اکاذیب، تهمت و افترا از سوی قاضی جعفری مورد سوال و پرسش قرار گرفت و حکم صادره قرار منع تعقیب بود.

دومین شکایت بنیاد شهید از مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران در تاریخ ۵ مهرماه سال ۹۱ در شعبه ۱۰۴۰ دادسرای شهید قدوسی تشکیل شد و این مدیر به اتهام غصب عنوان دولتی، سوء استفاده از عنوان پایگاه خبری شهدای ایران و موسسه هیئت امنای خانواده شهدا و ایثارگران و سوء استفاده از مجوز فعالیت مذهبی محکوم شد. که بعد از تشکیل دادگاهی که هیچ اجازه ای به متهم برای دفاع داده نشد، دادگاه با قضاوت قاضی پرویزی این متهم را به یک سال حبس محکوم کرد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر