کد خبر: 48088
A

پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی با گرانی‌های فعلی دردی از زلزله زدگان دوا نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات ناگوار زلزله کرمانشاه گفت: پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی نیز با گرانی های فعلی دردی از زلزله زدگان دوا نمی کند.

پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی با گرانی‌های فعلی دردی از زلزله زدگان دوا نمی‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم جاسمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 مردادماه) مجلس  در توضیح گزارش کمیسیون های اصل 90 و عمران مجلس درخصوص زلزله اخیر کرمانشاه ضمن تشکر از نمایندگان و مسئولانی که در منطقه حاضر شده و از نزدیک اتفاقات و فجایع رخ داده را مشاهده کردند، گفت: از آقای تجری توقع داشتیم تقدیر و تشکرهایی که در گزارش کمیسیون آمده را در جای دیگر قرائت کرده و بیشتر به نقاط ضعف و پیشنهادات مهم اشاره کند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر کشور پس از 3 روز وقوع زلزله در منطقه افزود: وزیر کشور از نزدیک وضعیت را دیده و اعلام کرد که از 14 شهرستان استان کرمانشاه 9 شهرستان دچار خسارت و آسیب شده اند.

وی با بیان اینکه در حدود 1800 روستا در استان کرمانشاه دچار خسارات شدند، ادامه داد: متاسفانه هنوز اقدامات جدی و عملیاتی برای بهبود شرایط صورت نگرفته و تنها 2 میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شده است.

جاسمی با بیان اینکه پرداخت 12 میلیون تومان وام به زلزله زدگان تا قبل از عید شاید می توانست مشکلی از زلزله زدگان حل کند، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور و نابسامانی اقتصادی پرداخت این دو وام نیز کمکی نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه زلزله زدگان علاوه بر از دست دادن زندگی خود، کارشان را نیز از دست داده‌اند، بیان کرد: متاسفانه اکنون مردم پرخاشگر شده و آمار خودکشی ها افزایش یافته، زیرا عرصه بر آنان تنگ شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باتاکید بر اینکه دولت باید خسارات وارده به زلزله زدگان را جبران کند، افزود: استان کرمانشاه شاید دو درصد از خاک سرزمین ایران و سرپل ذهاب دو درصد از کرمانشاه را تشکیل دهد، اما باید بدانیم که دولت تاکنون اقدامی برای رفع محرومیت ها و خسارات وارده انجام نداده است.

وی ادامه داد: از نمایندگان محترم تقاضا دارم که با همراهی با طرح تحقیق و تفحص از چرایی بی توجهی به مناطق زلزله زده، بهبود وضعیت زلزله زدگان را تسریع کنند. /خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر