کد خبر: 49599
A

نگاهی به کُتک کاری تئوریسین کاهش آسیب های اجتماعی در مجلس/ وقتی قانون فحش می شود!!

نماینده شیروان همچنین سال گذشته به خبرگزاری مهر گفته بود که " افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوءمدیریت در کشور است" با استناد به همین اظهارنظر آقای عزیزی نباید ریشه افزایش همین آسیب ها را در رفتار امثال همین نماینده ها جستجو کرد؟!

نگاهی به کُتک کاری تئوریسین کاهش آسیب های اجتماعی در مجلس/ وقتی قانون فحش می شود!!

دیده بان ایران- استیضاح روز گذشته مسعود کرباسیان آنگونه که برخی خبرگزاری ها از آن به عنوان "استیضاح آرام" نام بردند؛ آنقدرها هم بی‌حاشیه نبود. با نگاهی به تصاویر و واکنش مردم در شبکه های اجتماعی می توان گفت که حداقل "حمله رزمی" عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و عضو فراکسیون مستقلین ولایی به مهرداد لاهوتی سخنگوی این فراکسیون و تصاویر این صحنه عجیب در صحن، تا مدت‌ها در اذهان مردم خواهد ماند. مجلس شورای اسلامی طی سال های گذشته اینگونه برخورد و جنگ و دعوا کم به خودش ندیده اما آنچه که روز گذشته در ساختمان هرمی شکل بهارستان رخ داد، سکانس طنزی بود از نمایندگانی که برای قانون گذاری در میدان بهارستان گرد هم جمع شده اند.

دیروز وقتی مهرداد لاهوتی به عنوان موافق یکی مانده به آخرِ استیضاح کرباسیان مشغول ایراد نطقش بود، محمد عزیزی نماینده ابهر هم مشغول گفت‌وگوی خصوصی خود بود با مسعود کرباسیان. درنتیجه لاهوتی از او خواست تا کنار برود و اجازه دهد وزیر به صحبت‌هایش گوش فرادهد. ناگهان اما عبدالرضا عزیزی از آن سوی صحن این درخواست نسبتا‌ مودبانه را به خود گرفت و با عصبانیت و عجله به سمت جایگاه نطق نمایندگان یورش برد و به قصد کتک خودش را به لاهوتی رساند.

لاهوتی که در این لحظه خودش هم تعجب کرد رو به عزیزی کرد و گفته برو پایین مر...ه و عزیزی هم که در چنگال برخی دیگر از نمایندگان گیر کرده بود به لاهوتی گفت: کصا..ط!!

مخلص کلام اینکه پس از این رخداد عجیب که تصاویر آن، هم اکنون در همه شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه های خارجی موجود است، هرچه نمایندگان و علی لاریجانی رییس مجلس سعی کردند که به عزیزی توضیح دهند که بنده خدا، لاهوتی منظوری نداشته، حرف بدی هم که نزده، سوی کلامش هم با تو نبوده و با عزیزیِ دیگری بوده، گوش این عزیزی برآشفته، بدهکار نبود که نبود. درنهایت عزیزی آشفته آنقدر برآشفت که حتی وساطتِ وکیلی و خادمی هم راه به جایی نبرد و لاهوتی پس از چند دقیقه دوباره به عزیزی گفت منظور من شما نبودی!

از روز گذشته تا به همین لحظه یادداشت و گزارش های بسیاری درباره این برخورد در رسانه ها منتشر شده که به جای خود بسیار قابل تامل است. اما نکته جالبی که در این بین نسبت به آقای عبدالرضا عزیزی نماینده محترم شیروان در استان خراسان شمالی می توان به آن اشاره کرد این است که چگونه شخصی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس نهم و عضو کنونی این کمیسیون؛ به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس است حتی شده برای چند لحظه نتوانسته خودش را کنترل کند؟!

آقای عزیزی در سال 95 به عنوان ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس نهم به خبرگزاری تسنیم گفته بود: نمره کمیسیون اجتماعی مجلس نهم و نمایندگان مردم در حوزه آسیبهای اجتماعی، ۲۰ است چرا که پرکارترین کمیسیون در سالهای گذشته را داشته‌ایم و برنامه‌ریزیهای مناسب برای اشتغال و مقابله با معضلات و آسیبهای اجتماعی انجام گرفت.

نماینده شیروان همچنین سال گذشته به خبرگزاری مهر گفته بود که " افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوءمدیریت در کشور است" با استناد به همین اظهارنظر آقای عزیزی نباید ریشه افزایش همین آسیب ها را نباید در رفتار امثال همین نماینده ها جستجو کرد؟!

نماینده ای که بدون کوچکترین درنگی در جلسه روز گذشته مجلس چنان جنجالی به پا کرد که امروز به یکی از عکس های منتخب نشریه انگلیسی "گاردین" تبدیل شده است.چگونه است که باید از چنین نمایندگانی انتظار بهبود شرایط را داشت؟ 

آیا بهتر نیست ریشه مشکلات کنونی مجلس در عرصه های مختلف کشور را در لابه لای صندلی های سبز ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان یافت؟! ....

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر