کد خبر: 49926
A

حضور معاون اول قوه قضائیه در نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس/ روایت اژه ای از سردسته ۲۷ ساله شبکه ارزی در کشور

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، از حضور معاون اول قوه قضائیه در نشست فراکسیون مستقلین ولایی به منظور تعامل بیشتر قوا در جهت رفع مشکلات اقتصادی کنونی کشور خبر داد.

حضور معاون اول قوه قضائیه در نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس/ روایت اژه ای از سردسته ۲۷ ساله شبکه ارزی در کشور

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  در تشریح نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با معاون اول قوه قضائیه گفت: در نشست امروز آقای اژه‌ای بر ضرورت تعامل بین قوا تاکید کرد و اعلام کرد که دشمن بعد از همه نقشه‌های شوم نظامی، فرهنگی در قالب استفاده از ماهواره و ... نتوانست به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند، بنابراین در شرایط کنونی به دنبال یک گسست اجتماعی حاصل از مشکلات اقتصادی مردم است و ما باید برای حل این مشکلات برنامه داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخش دیگری از صحبت های معاون اول قوه قضائیه در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، ادامه داد: اژه ای گفت که دشمنان تا حدودی در دی ماه سال96 به دنبال اهداف خود بودند، اما با هوش و درایت مدیران نظام تاکنون تمام نقشه‌های شومی که داشته‌اند، خنثی شده است، بنابراین ما باید در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برنامه داشته باشیم و با همدیگر باشیم.

وی ادامه داد: معاون اول قوه قضائیه در نشست امروز فراکسیون اعلام کرد که بنده گوشم را برای شنیدن آماده کرده‌ام، چرا که مسئولان نظام باید بیشتر حرف مردم را بشنوند و کمتر حرف بزنند.

مجلس باید در مقابل تصمیمات اشتباه مسئولان بایستد

جعفرزاده ایمن‌آبادی در مورد درخواست معاون اول قوه قضائیه از مجلس یادآور شد: وی از مجلس خواست تا با تصمیمات غلط مسئولان که برای کشور ونظام هزینه‌زا است برخورد کند و در قبال این نوع تصمیمات بایستد.

وی در رابطه با بخش دیگری از صحبت های اژه‌ای تصریح کرد: معاون قوه قضائیه اعلام کرد که ما از ابتدای سال 96 که اجرای برجام آغاز شد با آن مخالف بودیم و پیش‌بینی می‌کردیم برجام دچار شکست خواهد شد و چنین هم شد.

دولت از بین 600 صرافی مجاز تنها به 16 صرافی اجازه توزیع ارزی داده بود

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به یکی از تصمیمات غلط اتخاذ شده از سوی مسئولان که در این نشست توسط معاون اول قوه قضائیه بیان شده است، خاطرنشان کرد: اژه ای گفت که دولت از بین 600 صرافی مجاز تنها به 16 صرافی اجازه توزیع ارزی داد که این موضوع باعث ایجاد رانت و فساد مالی شد و مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرد.

فرآیند صدور مجوز از سوی مجلس نیاز به بازنگری دارد

وی در مورد موضوع دیگری که معاون قوه قضائیه در این نشست بدان پرداخته است، افزود: وی اعلام کرد که مجلس در تصویب قوانین قیودی را ایجاد می‌کند که نحوه برخورد را برای قوه قضائیه سخت می‌کند، کما اینکه در قوانین از چهار قید کلان، فراوان، عمده و گسترده استفاده شده است که در هر موضوعی باید این چهار قید تحقق پیدا کند، بنابراین مجلس باید در مسائل تقنینی سهل‌تر قانون بنویسد تا قوه قضائیه بتواند بهتر برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد مفسدان اقتصادی که معاون قوه قضائیه در این نشست از آنها یاد کرده است عنوان کرد: اژه ای گفت که فردی که سر دسته شبکه ارزی بوده و متاسفانه ارتباطاتی هم از کانال دولت داشته و در توزیع ارز در بازار اقدام می‌کند متولد سال 1370 است که توانسته است مقدار قابل توجهی ارز را جابجا کند، همچنین یکی از تصمیمات غلط مسئولان در حوزه ارز، فروش بیش از 38 هزار سکه به یک نفر بوده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی،  افزود: اژه ای گفت که شما گلایه دارید که چرا ما برای بررسی مفاسد اقتصادی از رهبری اجازه گرفته‌ایم و این در حالی است که ما در پی طولانی شدن فرآیند مجلس برای صدور یک مجوز و یک لایحه از این راه اقدام کردیم و اگر مجلس این فرآیند را کوتاه‌تر کند، تعامل قوه قضائیه برای اخذ مجوز از مجلس سهل‌تر خواهد بود و ما کمتر به سمت اخذ مجوز از رهبری پیش خواهیم رفت./خانه ملت

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر