کد خبر: 51345
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش عضو کمیسیون بهداشت مجلس به تازه ترین اظهارات جنجالی وزیر بهداشت/ کمیسیون پیگیر مطالبات بیماران SMI است

بهروز بنیادی، عضو فراکسیون امید مجلس، درباره این که آیا مجلس و یا کمیسیون قصد تذکر به وزیر بهداشت به جهت رفتارهای اخیر خود با مردم را دارند یا خیر، اظهار کرد: وظیفه تذکر به وزیر بهداشت برعهده هیئت دولت(به ویژه شخص رئیس جمهور) است. مجلس تنها در صورتی که قصور و یا کم کاری از سوی وزیردر وزارتخانه مربوط صورت بگیرد می تواند به او هشدار و یا تذکر دهد.

واکنش عضو کمیسیون بهداشت مجلس به تازه ترین اظهارات جنجالی وزیر بهداشت/ کمیسیون پیگیر مطالبات بیماران  SMI است

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: در حالی که طی روزهای گذشته بیماران "SMI" با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار ورود تنها داروی موجود برای این بیماری شدند، وزیر بهداشت شب گذشته  با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: آیا مردم حاضرند برای دو سال طول عمر بیشتر یک نفر، یک میلیارد هزینه کنیم؟! قاضی زاده هاشمی در حالی شب گذشته با این اظهارات بار دیگر به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد که هفته گذشته هم، صحبت های او با یک مرد میانسال درباره هزینه های جنجال های زیادی را به پا کرده بود.

 

 

از همین روی، احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، نیز چندی پیش در رابطه با برخورد قاضی زاده هاشمی با مرد میانسال بجستانی به دیده بان ایران گفته بود: با توجه به شرایط کنونی جامعه مردم به شدت تحت فشار هستند و توقع دارند که وزیران، نمایندگان و تمامی مسئولان با درک شرایط موجود در پی رفع یا کاستن سختی ها و مشکلات جامعه و مردم باشند. هدف این مرد میانسال نیز قطعا همین موضوع بوده است. بنابراین وزیر موظف است به صحبت های مرد گوش دهد و در راستای بهبود شرایط وی تلاش کند.

 

تذکر به وزیر بهداشت برعهده رییس جمهور است

 

در همین رابطه بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، همه مردم  به دلایل وضعیت نامطلوب اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی برند و به نوعی عصبی هستند. به همین دلیل مردم با توجه به موقعیتی که در آن قرار می گیرند این عصبانیت را بروز می دهند. به همین دلیل مسئولان جامعه نیز از این عصبانیت درونی مبرا نیستند ولی نکته مهم و قابل توجه این است که مسئولان باید مراعات مردم به ویژه خانواده هایی که بیمار دارند را بکنند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید این موضوع را هم در نظر گرفت که بیان واقعیت های مرتبط با بیماری ها برای جامعه ضروری است اما همین بیان واقعیت ها باید با لحن و آرامش خاصی همراه باشد. در این خصوص نیز مردم حق دارند که از رفتارهای مسئولان گلایه مند باشند.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره این که آیا مجلس و یا کمیسیون قصد تذکر به وزیر بهداشت به جهت رفتارهای اخیر خود با مردم را دارند یا خیر، اظهار کرد: وظیفه تذکر به وزیر بهداشت  برعهده هیئت دولت(به ویژه شخص رئیس جمهور) است. مجلس تنها در صورتی که قصور و یا کم کاری از سوی وزیردر وزارتخانه مربوط صورت بگیرد می تواند به او هشدار و یا تذکر دهد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پیگیری کمیسیون دررابطه با داروهای SMI  تصریح کرد: بنده به دلیل این که متخصص کودکان هستم کاملا شرایط و وضع خانواده هایی که عزیزانشان درگیر این بیماری هستند را درک می کنم. این موضوع از سوی انجمن این بیماری به کمیسیون بهداشت و درمان جهت بررسی ارجاع شده است. کمیسیون نیز به تمام گروه های فوق تخصص کودکان، دانشگاه های ایران این موضوع را انتقال داده و در حال پیگیری آن است.از طرفی داروهایی که جدیداً کشف می شوند، در مرحله آزمایش قرار دارند و به همین جهت کمیسیون در حال بررسی مسئله مربوط به استفاده داروهای مربوط به این بیماری برای بهبود بیماران و فواید دارو، چگونگی استفاده ازآن و ... است. در نهایت پس از بررسی ها و نتیجه گیری ها تصمیم وارد کردن دارو و یا وارد نکردن آن گرفته می شود.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر