کد خبر: 54491
A
داریوش قنبری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

هیچ مشکل خاصی برای صدور حکم حناچی وجود ندارد/ حکم شهردارمنتخب تا فردا و در نهایت تا شنبه هفته آینده ابلاغ خواهد شد

مشاور پارلمانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مهلت قانونی ابلاغ حکم حناچی چه زمانی است، گفت: مهلت قانونی صدور حکم آقای حناچی 10 روز است که 8 روز آن گذشته است. گفتنی است حکم وی تا فردا و در نهایت تا شنبه هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

هیچ مشکل خاصی برای صدور حکم حناچی وجود ندارد/ حکم  شهردارمنتخب تا فردا و در نهایت تا شنبه هفته آینده ابلاغ خواهد شد

دیده بان ایران: سه شنبه هفته گذشته سومین شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر انتخاب شد اما امروز پس از گذشت 8 روز هنوز حکم حناچی از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است و همین موضوع حاشیه های بسیاری را در پی داشته است.

 

روز گذشته نیز بسیاری از اعضای شورای شهر تهران پس از جلسه علنی خود ذکر کردند که هیچ مشکلی برای صدور حکم شهردار تهران وجود ندارد و به زودی حکم حناچی ابلاغ می شود.

این در حالی است که صبح امروز علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم در رابطه به تعویق افتادن حکم شهردار تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهادهای غیر مسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود.

 

لذا داریوش قنبری، مشاور پارلمانی شهرداری تهران، در پاسخ به این سوال که مهلت قانونی ابلاغ حکم حناچی چه زمانی است، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مهلت قانونی صدور حکم آقای حناچی 10 روز است که 8 روز آن گذشته است. گفتنی است حکم وی تا فردا و در نهایت تا شنبه هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

 

 

وی ادامه داد: هیچ مشکل خاصی برای صدور حکم حناچی وجود ندارد چراکه او دارای سوابق درخشانی در عرصه های متفاوت شهری و مدیریتی دارند. همچنین حناچی از نیروهای توانمند و سرافراز جنگ بوده است.

 

 

نماینده ایلام در مجلس هشتم همچنین در خصوص بهانه برخی ازرسانه ها درمورد به تعویق افتادن حکم حناچی به دلیل عضویت برادر وی در سازمان جاهدین خلق تصریح کرد: بیان کردن و دامن زدن به این قبیل مسائل تنها برای گمراه کردن و تشویش اذهان عمومی است. آقای حناچی  دارای سوابق درخشانی در تمام زمینه های شهری، اخلاقی و حتی دوره جنگ است. درست نیست که تمامی این خدمات به دلیل برادر وی نایده گرفته شود.

 

 

قنبری در پایان درباره این که آیا در نهایت آقای حناچی از سوی وزارت کشور تایید خواهند شد یا خیر، اظهار کرد: هیچ دلیلی برای عدم تایید آقای حناچی وجود ندارد. بنده معتقدم قطعا حناچی از سوی وزارت کشور تایید خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته رئیس شورای شهرتهران درمورد عدم ابلاغ حکم حناچی خاطرنشان کرد: از زمان ارسال نامه شورا به وزارت کشور برای صدور حکم 10 روز فرصت دارند و تا سه روز دیگر وزارت کشور می‌تواند حکم حناچی را به عنوان شهردار تهران صادر کند.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر