کد خبر: 54580
A
خطیب نمازجمعه تهران

امروز می‌گویند شراب را آزاد کنید، فردا می‌گویند بی‌حجابی را آزاد کنید/ ترامپ عقده توجه دارد

خطیب نمازجمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه دارد، به گونه‌ای که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تاکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست.

 امروز می‌گویند شراب را آزاد کنید، فردا می‌گویند بی‌حجابی را آزاد کنید/ ترامپ عقده توجه دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سلسله بیانات خود درباره آیاتی از سوره مائده قران کریم گفت: در خطبه قبل مراتب مراقبت از نفس را تشریح و اعلام کردم تفسیر نادرست از سیر و سلوک انسان را از راه درست باز می‌دارد.

وی ادامه داد: خودشیفتگی مانع بعدی رسیدن فرد به مراتب بالاست که از نگاه روایات خودشیفتگی در همه عرصه‌ها مانع بدبختی است، در عرصه بندگی و عبادات است به معنای اینکه یکی بگوید من به قله رسیدم این بیچارگی است، خودشیفتگی در ابعاد علمی و سیاسی هم از مراتب بعدی خودشیفتگی است که همه آنان موجب سقوط افراد است.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* خودشیفتگی به معنای آن است که فرد به خودش ببالد که عالم و وارسته است که چنین فردی دروغگو می‌گوید و او در اندرخم یک کوچه است و سیر و سلوک را نمی‌فهمد.

* سیره ائمه بهترین شیوه برای سیر و سلوک است و ائمه می‌خواهند این را به مردم بیاموزند که مرید و مرادی درست نیست و افراد نباید در دام چنین افرادی بیفتند.

*شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات خود در مقابل دشمنان اسلام بایستند. وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی بر دهان آمریکا بشوند.

* همانگونه که در عرصه شیعه و سنی ما دم از وحدت می زنیم در عرصه داخلی نیز بشدت نیاز به وحدت زیر پرچم ولایت فقیه داریم. وحدت با شعار شکل نمی‌گیرد بلکه با تحمل و سعه صدر و برخورد منطقی و استدلالی و خوش گمانی نسبت به یکدیگر وحدت شکل می‌گیرد.

* بسیج را فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش ها است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک کننده این فرهنگ است. این فرهنگ عامل پیروزی خواهد بود؛ این فرهنگ در عراق جواب داد و موصل را از شر داعشی‌ها نجات داد. در لبنان و سوریه و یمن نیز فرهنگ بسیجی جواب داده است.

* جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه دارد، بگونه ای که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تاکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. کسی که از این عناصر عبور کند از نظام عبور کرده است. مردم مراقب باشید که انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد.

* در یکی از روزنامه ها که از بودجه بیت المال تغذیه می‌کند نوشته شده است شراب های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید خرید و فروش شراب آزاد شود. من به هیات نظارت بر مطبوعات می گویم که شما باید رصد کنید نه اینکه من در خطبه ها بگویم. امروز می گویند شراب را آزاد کنید وفردا می‌گویند بی حجابی را آزاد کنید، حتما بعدا می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید درحالی که این آرزو را به گور می‌برند.این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از آن تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنند.

*من جریانی را پشت این مطلب روزنامه می‌بینم که می‌خواهند اسلام‌ستیزی را تئوریزه کنند. مردم ما انقلاب کردند که شراب‌خواری نباشد؛ بنابراین با هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی این شرایط به شدت مقابله می‌کنیم.

* این مردم به اسلام رای دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس و قطره خون خود مقاومت می کنند. من امروز جریانی را می‌بینم که می‌خواهند اسلام زدایی را در کشور تئوریزه کند.

* رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی توهین آمیز ملت ایران را ملتی تروریست نامیده است. ملت ایران، آمریکا را در جهان تحقیر می‌کند و خواهد کرد.تروریسم لقب شماست. شما تروریسم هستید و تروریسم‌پروری می‌کنید. شما تروریست را به سوریه فرستاده بودید و از عربستان که عامل اصلی شکل‌گیری داعش و گروه‌های تروریستی است، حمایت می‌کنید.

*مردم ما شایسته بهترین تکریم‌ها هستند. دیدیم که در ۱۳ آبان چه حماسه‌ای را آفریدند اما از گرانی‌های لجام‌گسیخته در رنج و آزار هستند و وظیفه ماست که در نماز جمعه، سخن آنها و درد دل آنها را بگوییم. مقابله با این گرانی‌ها، مدیریت و نظارت می‌خواهد. چرا کالایی که هیچ ربطی به خارج ندارد، قیمتش چند برابر شده است؟ چرا مسئولین جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرند؟

* ترامپ عقده توجه دارد چون هر چه سخن می‌گوید، می‌بیند کسی به او توجه نمی‌کند. او با این حرف‌ها می‌خواهد مردم ایران را تحقیر کند اما به فضل الهی، این ملت بزرگ ایران است که آمریکا را تحقیر کرده و همچنان تحقیر خواهد کرد.

* وزیر خارجه انگلیس که به کشور ما سفر کرده، سخنان سخیفی را بیان کرده که دستگاه دیپلماسی نباید اجازه چنین سخنان و دخالت‌هایی را می‌داد. او به ایران آمده بود که یک جاسوس را آزاد کند و گفت که «در منطقه نفوذ دارم» به آنها می‌گوییم «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت». شما از زمان شیخ فضل‌الله نوری، دیگر هیچ قدرت و نفوذی در منطقه ندارید.

* وزیر خارجه انگلیس، عربستان را هم‌پیمان خود نامید؛ ما به خود می‌بالیم که با شما هیچ ارتباطی نداریم.

* مسئله یمن یک آزمون بزرگ است که مردم یمن سربلند از این آزمون بیرون آمدند. عربستان در این آزمون جنایاتی همانند مغول علیه بشریت داشت. به آنها می‌گوییم «شما خود را خادمین حرمین شریفین می‌دانید» درحالی‌که خائنین به حرمین و اسلام هستید. مجامع بین‌المللی هم از این آزمون سرافکنده بیرون آمده‌اند و تنها به محکوم کردن جنایات آل‌سعود و حامیان آن در یمن اکتفا می‌کنند، درحالی‌که باید آمریکا که حامی اصلی عربستان سعودی است را تحت فشار قرار دهند تا دست از این جنایات بردارد.

* تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی بعد از تهاجم به نوار غزه، از اخبار خوبی بود که در هفته قبل شنیدیم. ۴۷۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که اگر این روند ادامه پیدا کند، امیدواریم قبل از اتمام ۲۵ سال، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر