کد خبر: 56830
A

آخرین وضعیت دانشجویان بستری/ سطح هوشیاری دو دانشجوی مصدوم بیمارستان امام پایین است

مدیر درمان مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با تاکید بر این که پنج نفر از دانشجویان سانحه دانشگاه آزاد در شرایط نامساعد در آی سی یو بستری هستند، گفت: سطح هوشیاری دو نفر از این بیماران به دلیل خونریزی مغزی پایین است و این دانشجویان به کما رفته‌اند.

آخرین وضعیت دانشجویان بستری/ سطح هوشیاری دو دانشجوی مصدوم بیمارستان امام پایین است

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر گنجعلی خان با تشریح آخرین وضعیت مصدومان سانحه دانشگاه آزاد که در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بستری هستند، پرداخت و اظهار کرد: حدود ساعت ۱۲:۴۵ روز چهارم دی ماه خبری از اورژانس دریافت کردیم مبنی بر این که تعدادی مصدوم حادثه تصادف به این مرکز اعزام می‌شوند. البته مکان دقیقی در آن لحظه از وقوع حادثه به ما اعلام نشد، اما عنوان کردند که این مصدومان بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس به این مرکز منتقل می‌شوند و تصور ما هم از این تصادف ، یک حادثه عادی بود، اما در ‌عین ‌حال مرکز را برای بدترین شرایط آماده کردیم.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: برای پذیرش مصدومان سانحه ما قسمتی از اورژانس بیمارستان را خالی از بیمار کردیم و بیماران بستری این مرکز به قسمت‌های دیگر منتقل شدند.  ضمن این که تیم درمان در کنار اعضای هیات علمی در اورژانس مستقر شدند و این اعضا شامل جراحان ارتوپد، جراحان اعصاب، طب اورژانس، بیهوشی و ... بودند تا این که مصدومان پذیرش کردیم و قرار شد در مرحله اول ۱۶ بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شود و این بیماران توسط سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس مرکز منتقل شدند.

مدیر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه‌، یادآور شد: ما مصدومان را در بدو ورود تریاژ کردیم و بیماران بدحال به اتاق احیا منتقل شدند و بیمارانی هم که وضعیت مناسب‌تری داشتند در اورژانس باقی ماندند و تمامی اقدامات پزشکی برای تمامی مصدومان حاضر با سرعت هر چه‌ بیشتر انجام شد، در وهله اول سه بیمار وارد اتاق آی سی یو شدند و پزشکان با سرعت زیاد اقدامات درمانی این بیماران را انجام داده و به تشخیص رسیدند. به طوری که همزمان تمامی اقدامات درمانی بر روی این ۱۶ بیمار انجام شد.

دکتر گنجعلی خان در ادامه خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بررسی‌های پزشکی پنج مصدوم بد حال به آی سی یو منتقل شدند و دو بیمار نیز برای بررسی های هر چه‌ بیشتر در آی سی یو بستری شدند و از ۹ بیمار باقی‌ مانده نیز هفت بیمار در سه، چهار ساعت اولیه با وجود این که علائم خاصی نداشتند، تعیین تکلیف و مرخص شدند و دو بیمار دیگر به بخش‌های درمانی منتقل شدند. از هفت بیمار که در آی سی یو بستری بودند، نیز دو بیمار وضعیت بسیار وخیمی دارند که در حال دریافت درمان های لازم هستند.

به گفته وی، در اتاق آی سی یو به صورت ۲۴ ساعت پزشک فوق تخصص و متخصص بیهوشی داریم و بیماران را مرتب ویزیت می‌کنند، ضمن این که اساتید جراحی نیز همواره از این بیماران بازدید می‌کنند و در جریان وضعیت بیماران قرار دارند. در نهایت برخی از بیماران به دلیل شدت صدمات وارده دورانی را باید در آی سی یو بگذارند تا تعیین تکلیف شوند. در مجموع از شش بیمار بستری در آی سی یو برای یک بیمار، جراحی ارتوپد را انجام دادیم و طی روزهای آتی مرخص خواهند شد دو بیمار از پنج بیمار دیگر بد حال نیستند و به زودی به بخش منتقل خواهند شد، اما سه بیمار دیگر باید مدت طولانی در این بخش بستری شوند تا در خصوص روند وضعیت آنها اظهار نظر کنیم.

مدیر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ما برای همه بیماران بستری در آی سی یو امیدواری بهبود داریم و به طور کلی بیمارانی که در این بخش بستری هستند طبیعتا شرایط ویژه‌ای دارند، اما در کل سه بیمار دیگر وضعیت وخیم‌تری دارند که البته اقدامات لازم بر روی آنها انجام می‌شود.

دکتر گنجعلی خان، با تاکید بر این که هیچ دانشجوی مصدوم نقص عضوی در بیمارستان امام خمینی (ره) نداریم، گفت:  برخی از مصدومان به دلیل شدت ضربات وارده و خونریزی مغزی در کما به سر می برند و سطح هوشیاری آنها پایین است، اما برخی دیگر از دانشجویان به دلیل شرایطی که دارند با تشخیص پزشکان در این بخش بستری شدند و این گونه نیست که سطح هوشیاری آنها نیز پایین باشد و در حال‌ حاضر دو نفر از مصدومان سطح هوشیاری پایینی دارند و البته امیدوار هستیم طی روزهای آینده وضعیت آنها بهبود پیدا کند.

وی در پایان از صحبت‌های خود، در خصوص حضور دستیاران بجای اساتید پزشکی بر بالین مصدومان که با انتقاد خانواده‌ها مواجه است، گفت: این موضوع که اساتید پزشکی بر بالین دانشجویان حاضر نمی‌شوند و روند درمانی به دست دستیاران سپرده می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد، چرا که ما علاوه بر حضور پزشک مقیم در آی سی یو سایر پزشکان و اساتید نیز همواره در جریان وضعیت بیماران قرار می‌گیرند. ضمن این که من بیمارستان‌های آموزشی را برای درمان بیماران ترجیح می‌دهم و جای بیماران با شرایط خاص در این گونه بیمارستان ها است، چرا که نهایت اقدامات و روند درمانی در حد فوق تخصص برای همه بیماران انجام می‌شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر