کد خبر: 56967
A

استفاده از ظروف یکبار مصرف در شیراز ممنوع شد

استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در صنوف حساس در سطح شیراز از اسفند ماه امسال ممنوع خواهد بود.

استفاده از ظروف یکبار مصرف در شیراز ممنوع شد

به گزارش دیده بان ایران؛ «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه اقدامات زیادی برای ممنوعیت استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستکی در بسته بندی موادغذایی انجام شده اما نتیجه بخش نبوده است، گفت: با توجه به روند روبه رشد استفاده از این ظروف، موضوع به شکل ویژه در جلسه‌ای طرح و بررسی شد.

وی با اشاره به حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه، افزود: در این جلسه تاکید شد که باید به سمتی حرکت کرده و تلاش کنیم مردم ترجیح دهند برای تهیه آش و سایر غذاهای داغ، از ظروفی غیراز ظرف یکبارمصرف پلاستیکی استفاده کنند.

همتی گفت: در این نشست تمام ارگان‌های ذیربط در خصوص اقدام عملیاتی و فوری مبتنی بر ممنوعیت استفاده ازظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای مواد غذایی داغ در صنوف حساس نظیر آش فروشی‌ها و بیرون برها، اعلام آمادگی کامل کردند. پس از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، از ابتدای اسفند امسال، تیم ‌ های نظارتی مشترک، از صنوف مرتبط بازدید می کنند تا در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ، مراحل قانونی برخورد با متخلفان طی شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر