کد خبر: 57158
A
معصومه ابتکار :

دولت شرایط دشوار تحریم را انکار نمی‌کند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: یکی از تلاش‌های دولت بر این است که با وجود تحریم‌های سخت علیه ایران حداقل فشار به مردم وارد شود.

دولت شرایط دشوار تحریم را انکار نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار روز دوشنبه۱۰ دی ماه در نشست دولت زنان البرز افزود: احزاب و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در این زمینه می‌توانند ایفاء کنند و باید توجه بیشتر به موضوع آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی ادامه داد: خانواده یکی از مهمترین نهادهای بشری است که زندگی انسان به صورت مستقیم به آن وابسته است.

ابتکار گفت: استحکام خانواده به سلامت جامعه کمک می‌کند بنابراین خانواده یک رکن غیرقابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: با تحولاتی که رخ داده دچار بحران‌های زیادی شده‌ایم که باید با آسیب شناسی، خانواده را در برابر آنها ایمن کرد.

ابتکار ادامه داد: یکی از مهمترین آسیب‌ها در هر جامعه و در جامعه ما مشکلات اقتصادی است که با توجه به دور جدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا تدابیر ویژه‌ای باید پیش بینی کرد.

وی افزود: دولت هم این شرایط دشوار را هرگز انکار نمی‌کند و تمام تلاش آن است که به مشکلات اقتصادی بپردازد، چنانچه رئیس جمهوری در جلسه اخیر بر تامین نیازهای اولیه، اشتغال و معیشت مردم تاکید داشت.

وی گفت: یکی از تلاش‌های دولت بر این است که با وجود تحریم‌های سخت علیه ایران حداقل فشار به مردم وارد شود.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: مردم به شرایطی که برای کشور ایجاد شده واقف هستند و یکی از موضوعاتی که دولت دنبال می‌کند مسایل اقتصادی و معیشت است.

ابتکار اظهار کرد: خوشبختانه در استان البرز در زمینه توان افزایی زنان برای کسب و کارها ، افزایش تسهیلات روستایی برای زنان اقدامات موثری رخ داده است.

وی ادامه داد: فرصت‌های خوبی برای زنان سرپرست خانوار در تمام برنامه‌های دولت پیش بینی شده که تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

ابتکار اضافه کرد: اعتیاد از دیگر مشکلاتی است که در کنار مسایل اقتصادی به خانواده آسیب وارد می‌سازد که در این زمینه چه در شهرها و چه درسکونتگاه‌های غیررسمی به صورت ویژه توجه شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص البرز و مهاجر پذیری آن این مهم در شورای اجتماعی کشور مدنظر قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه افزود: درکنار این معضلات، یکی از مسائلی که خانواده را به شدت تحت تاثیر قرارمی دهد و حاصل پژوهش‌های جهانی و ملی بوده اختلال ارتباطی در خانواده‌ها است.

وی یاد آورشد: اختلال ارتباطی خانواده را متزلزل می‌سازد و با مطالعات جامعه شناسی این مهم را در تمام استان‌های کشور مورد توجه قرار داده‌ایم.

ابتکار گفت: سوء تفاهم، عدم توانایی در درست شنیدن، خشونت که کودک آزاری را نیز به همراه دارد از جمله مسائلی است که باید در این زمینه مدنظر قرار داد.

ابتکار یاد آورشد: با گستره تکنولوژی‌های روز از جمله موبایل که نمی‌توان نقش آن را در زندگی کاری و اجتماعی نادیده گرفت اما عدم استفاده صحیح از این تکنولوژی روز آسیب‌های قابل توجهی را وارد می‌سازد.

وی تاکید کرد: امروز استفاده صحیح از اینترنت با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از آن هرچه بیشتر باید مدنظر قرار گیرد.

عزیزاله شهبازی، استاندار البرز هم با بیان اینکه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی آستانه تحمل مردم و مسئولان ارتقا یافته، افزود: بر این اساس مردم، دولتمردان و دولت زنان در تعامل و شکیبایی زندگی می ‌ کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی که در استان البرز فعال هستند ماموریت دارند تا عدالت اجتماعی را مورد پیگیری قرار دهند و این مهم بصورت ویژه دنبال می‌شود.

شهبازی گفت: ظرفیت‌های قابل توجهی دراین استان وجود دارد و امروز در بخش‌های اقتصادی، جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در شوراهای مختلف اقدامات موثری رخ داده است.

وی با اشاره به نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در استان، افزود: بر این اساس علی رغم تنوع اقوام در البرز به عنوان ایران کوچک، همگرایی بین اقوام مختلف این استان بسیار است و همین امر می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای رشد و توسعه آن باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ ظرفیت خوبی به استانداران داده شده است گفت: با توجه به این امر در راستای اهداف دولت پیرامون تحرک تولید، ایجاد اشتغال، عدالت اجتماعی و معیشت عمومی در البرز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همت و وفاق قابل توجهی برای توانمندسازی در بین ساختارها و نهادهای نظام جمهوری اسلامی است که ظرفیت‌های اسناد بالا دستی نیز تعیین کننده بود.

استاندار البرز افزود: امروز درتلاش هستیم تا سهم ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی هرچه بیشتر تحقق یابد و چهره‌های خوبی در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی بانوان البرز داریم که پشتیبانی لازم از آنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات موثر البرز در طرح تاب آوری اجتماعی بنا به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: در این مساله مهم باید هرچه بیشتر از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران بهره برد.

شهبازی گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی، برای ارایه افکار و نظریات از جمله مولفه های مورد توجه دولت و به تبع آن استان البرز در این زمینه خواهد بود.

وی افزود: استان البرز در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارای رتبه‌های برتر کشوری است و در راستای ارتقا بسترهای اجتماعی نیز اقدامات موثری در دستور کار قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر