کد خبر: 60975
A

پلیس فتا چطور توانست مزاحم اینستاگرامی دختر جوان را شناسایی کند/ مزاحم از دختر جوان درخواست های شوم داشت

: اوایل اسفند ماه دختر جوانی به نام تینا از منطقه تهرانپارس، به اداره پلیس فتای تهران رفت و گفت چندی‌قبل پسر جوانی با ورود به صفحه شخصی‌ام در شبکه اجتماعی اینستاگرام ابتدا پیشنهاد دوستی را مطرح کرد که من توجهی به این درخواست نداشتم. مدتی گذشت اما پسر جوان دست‌بردار نبود و شروع به دادن پیام‌های نامتعارف و پیشنهادهای شوم کرد تا اینکه پسر جوان پیام‌های تهدیدآمیز و ناسزا ارسال کرد.

پلیس فتا چطور توانست مزاحم اینستاگرامی دختر جوان را شناسایی کند/ مزاحم از دختر جوان درخواست های شوم داشت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اوایل اسفند ماه دختر جوانی به نام تینا از منطقه تهرانپارس، به اداره پلیس فتای تهران رفت و گفت چندی‌قبل پسر جوانی با ورود به صفحه شخصی‌ام در شبکه اجتماعی اینستاگرام ابتدا پیشنهاد دوستی را مطرح کرد که من توجهی به این درخواست نداشتم. مدتی گذشت اما پسر جوان دست‌بردار نبود و شروع به دادن پیام‌های نامتعارف و پیشنهادهای شوم کرد تا اینکه پسر جوان پیام‌های تهدیدآمیز و ناسزا ارسال کرد.

 

تیم کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات ابتدایی پی بردند شاکی هیچ شناختی نسبت به پسر جوان ندارد و فقط تصویر او را در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کرده است. درحالی‌که هیچ سرنخی از متهم در دست نبود، مأموران پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و کارشناسی مهندسی توانستند پسر 31ساله را که میثم نام دارد شناسایی کنند.

متهم که در خیابان سهروردی زندگی می‌کرد در عملیات پلیسی دستگیر شد. او  ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیس قرار گرفت، گفت: من هیچ شناختی نسبت به دختر جوان نداشتم و تنها عکس‌های او را در صفحه اینستاگرامی‌اش مشاهده کردم.

پسر جوان به مأموران گفت: در همان فضای مجازی شروع به چت کردم و درخواست دوستی و درخواست‌های شوم دادم اما بی‌فایده بود به همین خاطر تعدادی از عکس‌های دختر جوان را برداشتم، با تهدید برایش ارسال کردم و گفتم اگر پیشنهادم را قبول نکند تصاویرش را با تهمت‌های سیاه در فضای مجازی منتشر می‌کنم که پیشنهادم را نپذیرفت. من هیچ انگیزه‌ای برای این کار نداشتم. خودم نیز نمی‌دانم چرا او را تهدید کردم و از کار خودم پشیمانم.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: پرونده پس از تکمیل و جمع‌آوری مستندات لازم با طرفین به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد. رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان و کاربران فضای مجازی گفت: فضای مجازی فضایی غیرامن است و یک مطلب یا تصویر به‌سرعت در گستره‌ای در حد وسیع توزیع می‌شود به همین دلیل باید مراقب باشید چه قراردادی را با نرم‌افزاری که می‌خواهید در آن عضو شوید، امضا می‌کنید و از شما چه اطلاعات و دسترسی‌هایی می‌خواهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر