کد خبر: 62161
A
سازمان بهزیستی خبر داد:

توزیع 4800 بسته حمایتی میان سیل‌زدگان به صورت خانه به خانه/ کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان / لحاظ بیمه بیکاری کارگران آسیب‌دیده از سیل از اول فروردین ماه

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته‌های حمایتی برای مددجویان بهزیستی با استفاده از نیروهای داوطلب اورژانس اجتماعی و تسهیل‌گران CBR به صورت خانه به خانه در میان سیل‌زدگان خبر داد.

توزیع 4800 بسته حمایتی میان سیل‌زدگان به صورت خانه به خانه/ کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان / لحاظ بیمه بیکاری کارگران آسیب‌دیده از سیل از اول فروردین ماه

به گزارش دیده بان ایران؛ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته‌های حمایتی برای مددجویان بهزیستی با استفاده از نیروهای داوطلب اورژانس اجتماعی و تسهیل‌گران CBR به صورت خانه به خانه در میان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بسته‌های توزیع‌شده شامل مواد غذایی در 3145 بسته و در اقلام خشکبار، برنج، روغن، تن ماهی، تن لوبیا، خرما، قند، چای، سویا، ماکارونی، رب گوجه و حبوبات بوده است. 

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسته‌های مواد بهداشتی در 1214 بسته شامل دستمال کاغذی، پد بهداشتی، پوشک، پوشینه در سایزهای مختلف(40 کارتن)، صابون، شامپو و مواد شوینده است. 

 

وی ادامه داد: بسته ویژه‌ای برای کودک در قالب 241 بسته شامل شیر خشک، پوشک، شیشه شیر، پتو و زیرانداز نیز تدارک دیده شده است. 

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 4 هزار و 800 بسته از انواع بسته‌های حمایتی تاکنون توزیع شده و یک‌هزار و 400 عدد لوازم ضروری مانند فرش و پتو در 1400 عدد به همراه 150 دست وسایل آشپزخانه میان سیل‌زدگان توزیع شده است. 

قبادی دانا از توزیع 70 عدد واکر، عصا، ویلچر و توالت فرنگی در بین سیل زدگان خبر داد.

 

وی افزود: پاکسازی و خرید تجهیزات اداری و وسایل مربوط به کلینیک‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی برای اداره بهزیستی شهرستان پل‌دختر و پاکسشازیو  جهیز اداره بهزیستی شهرستان سراب‌دوره که در جریان سیل تمام تجهیزات آن آسیب‌دیده بود از دیگر اقدامات انجام شده است. 

 

کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان 
 

حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد استان تهران، از جمع آوری 400 میلیارد تومان کمک مردمی توسط مردم نیکوکار تهرانی به سیل زدگان خبر داد و گفت:  اولویت اول ما در توزیع کمک‌های مردمی در استان‌های سیل زده، مددجویان است اما به سایر افراد نیز کمک می‌شود.

 

او اضافه کرد: تمامی افراد تحت پوشش امداد دارای شناسه ثبت هستند، اطلاعات تمامی آنها را داریم و به محض ارائه خدمت، اطلاعاتشان در سامانه ثبت می‌شود و این‌گونه نیست که هر یک خانواده بتوانند چند بار از کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین مشاوره‌هایی را نیز برای سیل‌زدگان در نظر گرفته‌ایم که توسط تیم‌های اعزامی در مناطق سیل‌زده ارائه می‌شود و ما برای مددجویان خودمان این کار را انجام می‌دهیم و سازمان بهزیستی نیز که به شکل تخصصی مشاوره ارائه می‌دهد، خاص افراد تحت پوشش خودشان است.

 

شیران ادامه داد: مردم نیکوکار تهرانی می‌توانند برای کمک به سیل‌زدگان، از طریق شماره‌گیری تلفن ثابت 0217355 و درج عدد 17 و همچنین شماره‌گیری کد دستوری *8877*021*99# و کد دستوری *724*2222# کمک‌های خود را واریز کنند.

 

وی تأکید کرد: همچنین مردم با مراجعه به دفاتر کمیته امداد استان و مراکز نیکوکاری و همچنین واریز مبلغ مورد نظر به کارت 6037997900002008 می‌توانند کمک‌های خود را ارسال کنند.

 

بیمه بیکاری کارگران آسیب‌دیده از سیل از اول فروردین لحاظ می‌شود



حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از اول فروردین امسال همه کارگرانی که بدلیل سیل بیکار شدند، می توانند از حقوق بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

 

قوانلو تصریح کرد: به هیئت وزیران پیشنهاد دادیم که بخشی از این خسارات را به صورت بلاعوض جبران کند و بدهی های قبل واحدهای صنفی و بیمه، مالیات و دارایی آنها نیز تا سه سال عقب بیفتد که امیدواریم این پیشنهاد در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل گلستان تصویب شود.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه درخصوص بیمه کارگران واحدهای صنعتی خسارت دیده، گفت: همه کارگرانی که بیمه بودند و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند از فرودین ماه با تقاضای خود کارفرما از حقوق بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

 

وی با بیان اینکه 3000 نفر در شهرک های صنعتی استان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگرانی که شرایط بیمه را ندارند نیز با تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند./اعنماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر