کد خبر: 65963
A

نامه نگاری برای ادامه حضور امینی بازنشسته در سازمان بازرسی شهرداری

چند ماه پیش بود که حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران به شهردار تذکر داد اجرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری عادلانه انجام نمی‌شود.

نامه نگاری برای ادامه حضور امینی بازنشسته در سازمان بازرسی شهرداری
به گزارش دیده بان ایران، چند ماه پیش بود که  حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران به شهردار تذکر داد اجرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری عادلانه انجام نمی‌شود.  

او به مدیران شهری یادآوری کرد: براساس آئین‌نامه استخدامی، شهرداری موظف است افراد بالا ۶۵ سال سن را بازنشسته اعلام کند.

رسولی معتقد بود اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری به نحوه صحیح و عادلانه صورت نمی‌گیرد و حتی دیده شده افرادی که قدرت لابی بالایی ندارد مشمول واقع شدند و حتی افرادی با ۴۸ سال سن بازنشسته شده‌اند اما تعدادی از مدیران شاغل در رده‌های بالا علی‌رغم این که بیش از ۳۵ سال خدمت کرده و سنی بالای ۶۵ سال سن دارند، همچنان در سمت خود باقی ماندند  و این استانداردهای دوگانه زیبنده  مدیران شهری  نیست.

او به شهردار تهران تذکر داد که در اسرع وقت اقدام عادلانه ای انجام دهند چرا که معتقدم کثرت کار مانع از ورود جدی ایشان به مسائل مختلف شده است.

اما پاسخ شهرداری تهران به این تذکر چه بود. رسولی می‌گوید به او گفته شده است که پس از ابلاغ حکم رئیس جمهور مبنی بر منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی هیچ یک از مدیران بازنشسته در شهرداری تهران به کار گرفته نشده‌اند و هیچ یک از مدیران منصوب در شهرداری تهران بازنشسته نیستند.

براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مربوط به امور پرسنلی و نیروی انسانی دستگاه‌های مختلف، کارکنان دولت یا باید شاغل به خدمت یا مأمور به خدمت یا در مرخصی بدون حقوق و یا بازنشسته رسمی باشند.

طبق قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، افرادی که از لحاظ سنوات خدمتی ۳۵ سال خدمت را سپری کردند و بنا به درخواست خود فرد و یا با اعلام دستگاه مربوطه حکم بازنشستگی آن‌ها صادر شده است، به کارگیری مجدد این افراد در دستگاه‌های دولتی ممنوع است و شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

به نظر می‌آید پاسخی که به این عضو شورای شهر تهران داده شده چندان دقیق نباشد و همان طور که خود وی در تذکرش حدس زده بود شهردار تهران هم به دلیل کثرت کار ورود جدی به این موضوع نداشته و از برخی تلاش‌های زیر مجموعه‌اش برای حفظ مدیرانی که باید بازنشسته شوند خبری ندارد.

یکی از مصداق‌های روشن تخلف حضور نیم قرنی یکی از مدیران شهرداری است که تنها 30 سال مدیر یکی از سازمان‌های زیر مجموعه  شهرداری بوده و هنوز هم حکم بازنشستگی‌اش  صادر نشده است.

اما در میان لیست مدیرانی که از زمان صدور بازنشستگی‌شان گذشته و هنوز هم تلاش می شود در شهرداری تهران باقی بمانند (و به نظر می‌رسد برای این تلاش مجوز شهردار تهران را هم نداشته باشند)، مدیر عامل کنونی «سازمان بازرسی شهرداری» جلب توجه می‌کند و حضور او مانند حکایت "هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک" شده است.

رمضان امینی که از شهرداری شیراز به شهرداری تهران مامور به خدمت شده است، 9 ماه است که از مهلت قانونی بازنشستگی‌اش گذشته است.

رمضانی یک سال از شهرداری شیراز ماموریت گرفته بود که در شهرداری تهران خدمت کند. اما با وجود فرا رسیدن زمان بازنشستگی هنوز نامه نگاری ها برای تمدید زمان این ماموریت او برای ماندن در شهرداری تهران ادامه دارد .
 
معاونت توسعه منابع انسانی تاکنون پاسخ روشنی به منتقدان حضور بازنشستگان در شهرداری نداده است و تنها این قضیه را انکار کرده است.

ابراهیم شیخ که منتقدان به عملکرد وی کم نیستند، در سال جدید علاقه‌ای هم به مصاحبه ندارد و معتقد است امسال سال کار است نه مصاحبه!- بهتر است برای پایان به این انتقادها نام بازنشستگان شهرداری را در سایت شفافیت منتشر کند تا روشن شود چه تعداد از بازنشستگان پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان همچنان تمدید ماموریت شده‌اند.

در پایان به نظر می‌رسد مدیران این حوزه شهرداری، علاقه‌ای به شفاف سازی در این حوزه نداشته باشند و نحوه پاسخگویی به این ابهامات نیز تاییدی در این نتیجه گیری است.

 بهتر است سازمان بازرسی کشور به این موضوع ادامه فعالیت بازنشستگان در شهرداری تهران ورود کند. /اسکان نیوز


 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر