کد خبر: 67648
A
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان خبر داد:

متهمان ارزی 16میلیون یورو به نام 2 روستایی شهرستان زهک تسهیلات گرفتند

ادستان عمومی و انقلاب سیستان وبلوچستان از سوء استفاده مفسدان اقتصادی از هویت 2 روستانشین شهرستان زهک در شمال این استان جهت اخذ تسهیلات 16 میلیون یورویی خبر داد.

متهمان ارزی 16میلیون یورو به نام 2 روستایی شهرستان زهک تسهیلات گرفتند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب سیستان وبلوچستان اظهار کرد: روز گذشته آخرین جلسه دفاعیات 4 نفر از متهمان ارزی سیستان وبلوچستان برگزار شد، فردا نیز آخرین جلسه به منظور استماع دفاعیات 10 متهم باقیمانده برگزار خواهد شد.

او افزود: بر اساس اجازه کسب شده از مقام معظم رهبری در برخورد با مفسدان اقتصادی، در صورتی که احکام صادر شده برای این افراد اعدام نباشد رای دادگاه به هیچ وجه قابل اعتراض نخواهد بود و این پرونده کلان اقتصادی که توسط سیستم‌های امنیتی و قضایی در سیستان وبلوچستان شناسایی و مفتوح شده است به زودی بسته می‌شود.

دادستان زاهدان گفت: متهمان علیرغم عدم ارائه سند معتبر، در امضاء چک و سفته ها هم از امضاء دوم یا سوم خود استفاده کرده اند که عملاً امکان وصول این وجوه از آنها را غیرممکن می‌کرد.

او ادامه داد: این متهمان با سوء استفاده از افراد بی‌اطلاع نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌کردند و از آنجا که یک نفر از آنها ساکن سیستان وبلوچستان بود، با اغفال و سوءاستفاده از دو فرد روستایی در شهرستان زهک نام آنها را به عنوان مدیرعامل ثبت کرده و به نام این دو نفر بالغ بر 16 میلیون یورو تسهیلات اخذ کرده است.

موحدی راد گفت: این متهمان به غیر از 85 میلیون یورو که اخذ کرده بودند درخواست 600 میلیون یورو تسهیلات دیگر نیز داده بودند که با پرداخت 350 میلیون یورو آن موافقت شده بود و عملاً با افشای این پرونده از غارتگری آنها جلوگیری شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر