کد خبر: 69395
A

اعلام هزینه ثبت‌نام اربعین

سازمان حج و زیارت هزینه ثبت‌نام سفر اربعین را اعلام کرد؛ این هزینه فقط شامل بیمه حوادث و خدمات درمانی به مبلغ ۲۵هزار تومان است. ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور تشکیل شده است، سفر اربعین و صدور اجازه خروج از کشور را به ثبت‌نام در سامانه «سماح» مشروط کرده است. این سامانه زیر نظر سازمان حج و زیارت که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام اربعین را به عهده دارد، راه‌اندازی شده است. سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ از روز اول شهریورماه به روی کاربران باز خواهد شد و نام‌نویسی در این سامانه تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه خواهد داشت.

اعلام هزینه ثبت‌نام اربعین
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور تشکیل شده است، سفر اربعین و صدور اجازه خروج از کشور را به ثبت‌نام در سامانه «سماح» مشروط کرده است. این سامانه زیر نظر سازمان حج و زیارت که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام اربعین را به عهده دارد، راه‌اندازی شده است.

صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ یادآور شد: زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال ۹۸ با توجه به توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عراق می‌توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم‌الحرام) تا هفتم آبان ( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به دریافت ویزا و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر واردعراق شوند.

 
با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند اجازه خروج از کشور داده خواهد شد.

به گفته او، سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ از روز اول شهریورماه به روی کاربران باز خواهد شد و نام‌نویسی در این سامانه تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین هزینه‌نام نویسی در سامانه سماح را «رایگان» اعلام کرد و گفت: فقط زائران باید در زمان ثبت‌نام هزینه‌های بیمه را که شامل حوادث و خدمات‌درمانی می‌شود، پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی مجموعا حدود ۲۵هزار تعیین شده است.

به گفته او، بیمه زائران از ۵۰ کیلومتری مرزها و از زمان رفت تا برگشت معتبر است.

رحمانی تاکید کرد: لغو روادید صرفاً برای بازه زمانی ایام اربعین حسینی اجرا می‌شود و خارج از این محدوده زمانی، زائران به دریافت روادید از طریق دفاتر خدمات زیارتی موظف‌اند.

او با بیان این‌که سفر زائران به عراق در اربعین از سه راه زمینی، هوایی و ریلی امکان‌پذیر است، ‌ افزود: مرزهای مهران، شلمچه و چذابه برای سفر زمینی آماده شده است. مرز خسروی هم با زحمات صورت‌گرفته دو کشور برای اربعین بازگشایی می‌شود و امیدواریم بعد از اربعین هم تردد زائران از این مسیر ادامه داشته باشد.

او درباره اعزام‌های کاروانی در زمان اربعین گفت: کاروان‌های سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی اعزام نخواهند شد.

رحمانی درباره اعزام کاروان در ماه محرم نیز توضیح داد: اعزام کاروان‌های دوره محرم تا حدود شش روز قبل از اربعین برقرار است. زائران این کاروان‌ها با ویزا و امکاناتی متفاوت از اربعین به عتبات مقدس عراق اعزام می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر