کد خبر: 80566
A

وضعیت کارگران هفت­‌تپه در شرایط وخیم کرونا/ کارگران در شرکت نیشکر هفت‌­تپه، یک روز درمیان سرکار می‌روند

یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت­‌تپه با بیان اینکه درحال حاضر، کارگران یک روز در میان سر کار می‌­روند، می‌­گوید: فقط به کارگران قراردادی، یک مایع الکل برای ضدعفونی دادند و ماسک و دستکش هم نداده‌­اند.

وضعیت کارگران هفت­‌تپه در شرایط وخیم کرونا/  کارگران در شرکت نیشکر هفت‌­تپه، یک روز درمیان سرکار می‌روند

به گزارش دیده بان ایران؛ ویروس کرونا همه­ گیر شده­ و حالا علاوه‌­بر درگیری با بیماری کووید-۱۹، سلامت و بهداشت کارگران و اوضاع اقتصادی کسب‌­وکارها به معضلات روز تبدیل شده‌­است.

در شرایطی که بسیاری از کارمندان در شرکت‌­های خصوصی و دولتی دورکار شده‌­اند و یا در مرخصی به­‌سر می‌­برند، وضعیت کارگران چگونه است؟ آیا صاحبان کارخانه­‌ها، وسایل و تجهیزات بهداشتی لازم را برای حفظ سلامت کارگران خود فراهم کرده‌اند؟

یکی از کارگران شرکت هفت‌­تپه در این‌باره به ایرناپلاس توضیح داد: فعلا کارگران در شرکت نیشکر هفت‌­تپه، یک روز درمیان سرکار می‌روند و کار بین کارگران، تقسیم شده‌است. اما بسیاری از کارگران از شهرهای مختلف خوزستان مثل دزفول و غیره به کارخانه می‌­آیند و مشکل اینجاست که اگر یک نفر مبتلا باشد به دیگران نیز منتقل می­‌کند.

او همچنین می­‌گوید که فقط به کارگران قراردادی، نفری یک الکل داده‌­اند. ماسک و دستکش هم ندادند. علاوه‌ ­بر این­ها حقوق کارگران شرکت نیشکر هفت­‌تپه از دی‌ ­ماه پرداخت نشده و خود کارگران نیز به‌­خاطر وضعیت مالی می­‌خواهند ­‌سر کار بروند اما بالاخره سلامت کارگران در اولویت است. همچنین در این شرایط به خاطر اجازه‌ای که به تولید الکل داده­‌اند، تولید این محصول هم در حال انجام است که می­‌توان با درآمد زیاد این کار، حقوق کارگران را پرداخت کرد.

البته او می­‌گوید که شرکت کاغذسازی پارس به دلیل وضعیت کرونا تعطیل شده‌­است.

این کارگر هفت‌­تپه اضافه می­‌کند که در اعتصابات اخیر در اسفندماه، بر رعایت امنیت شغلی کارگران توافق شده بوده و این مهم در بند اول توافق‌نامه ذکر شده‌­است، با این وجود ۲۴ اسفندماه بخشنامه‌ای آمده که برای تمدید قرارداد کارگران، مدیر حراست نیز باید اعلام نظر کند که باعث نگرانی از این شده که هرکس که در اعتصابات حضور داشته باشد و یا برای احقاق حقوق خود صحبتی کرده باشد، تمدید قرارداد نشود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر