کد خبر: 84589
A

هیچ فردی بابت عمدی بودن آتش سوزی‌های پایتخت دستگیر نشده است

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: تا به امروز کسی در رابطه با عمدی بودن آتش سوزی بوستانهای پایتخت دستگیر نشده است، همچنین در راستای کنترل آتش سوزی‌های احتمالی از شهرداری درخواستهایی داشته‌ایم.

هیچ فردی بابت عمدی بودن آتش سوزی‌های پایتخت دستگیر نشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حمید هداوند در توضیحی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر اظهار داشت: پلیس پایتخت پیگیر این موضوع است آیا این آتش سوزی‌ها عمدی بوده یا سهوی و دستورات لازم در زمینه شناسایی متخلفان احتمالی را صادر کرده ایم.

وی افزود: تا به این لحظه در آتش سوزی‌های بوستان‌ها موردی مبنی بر عمدی بودن به پلیس ثابت نشده و کسی هم در این راستا دستگیر نشده است.

دو نفر به دلیل آتش روشن کردن در مراتع دستگیر شدند

‌جانشین رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: البته پلیس دو نفر را در زمینه این آتش سوزی‌ها دستگیر کرده اما این دو نفر عمداً به دنبال آتش سوزی نبودند و برای تفریح در محلی آتش را روشن کرده بودند و بعد نظارت نکردند آیا آن آتش خاموش شده است یا خیر که پلیس با آنها برخورد کرده است.

هداوند در رابطه با عمدی یا سهوی بودن آتش سوزی‌ها اظهار داشت: ما احتمال می‌دهیم به دلیل گرما و همچنین بارش زیاد باران در امسال که موجب رشد بیش از حد علف‌های هرز در بوستان‌ها شده است، این آتش سوزی‌ها عمدی نباشند و امکان دارد حتی با یک ته سیگار یک بوستان بزرگ آتش بگیرد. اما این بدان معنا نیست که پلیس دست از تحقیقات و گزارش‌های میدانی خود بر می‌دارد.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنم بعد از روشن کردن آتش ولو در ابعاد کوچک، حتماً از خاموش شدن آن مطمئن شوند و در پارک‌ها و بوستان‌ها، ته سیگار و مواد اشتعالی را رها نکنند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: با شهرداری تهران جلسه گذاشته ایم و اعلام کردیم قبل از وقوع حوادث احتمالی دیگر، شهرداری خودش دست به کار شود و علف‌های هرز را از بین ببرد تا از حوادث احتمالی دیگر جلوگیری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر