کد خبر: 85383
A
رییس قوه قضاییه:

همگان باید نظارت مردم را به عنوان یک اصل بپذیرند/ مهمترین آموخته ما از امام اجرای عدالت است

رئیس قوه قضاییه گفت: اجرای عدالت یعنی قانونگذاران در حوزه قانونگذاری قانون عادلانه تصویب کنند، یعنی مجریان در حوزه اجرا عادلانه اجرا کنند و قاضیان در حوزه قضاوت عادلانه قضاوت و داوری کنند و مردم احساس عدالت کنند یعنی احساس کنند اگر در گوشه ای از این کشور به آنها ظلمی شد و وقتی به دستگاه قضایی مراجعه می کنند به یک پدری مهربان مراجعه کنند که حتما حق آنها را باز خواهد ستاند. این نکته‌ای است که نیاز به کار و تلاش جدی دارد.

همگان باید نظارت مردم را به عنوان یک اصل بپذیرند/ مهمترین آموخته ما از امام اجرای عدالت است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: توفیقی که امروز نصیب ما بنده و همکارانم شد،  زیارت  حرم نورانی حضرت امام(ره)  در هفته قوه قضاییه بود که لازم است یاد شهدای هفتم تیرماه بویژه شهید آیت الله دکتر بهشتی را  گرامی بداریم و به روح پرفتوحشان درود میفرستیم.

وی افزود: در این ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی تلاش های قابل توجهی را انجام داده است ولی  با آنچه که باید در اجرای عدالت فاصله دارد و این فاصله را ما باید هرچه بیشتر تلاش کنیم که کم و کمتر کنیم یعنی دستگاه قضایی بر طراز دستگاه قضایی امیرالمومنین (ع) و دستگاه قضایی مورد انتظار امام (ره)و رهبری معظم انقلاب اسلامی.

رییسی بیان کرد: مهمترین آموخته ما از امام اجرای عدالت است. در ۱۴ خرداد امسال رهبری در تبیین شخصیت امام، فرمودند که امام شخصیتی تحول گرا و تحول خواه است و یکی از ابعاد تحولی امام، تحول در اجرای عدالت است.

وی ادامه داد: امروز برای نظام اسلامی در گام دوم مساله اجرای عدالت از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد. کارهای بسیاری شده و این کارها لازم بوده ولی کافی نبوده است‌.

رئیس دستگاه قضا افزود: وقتی می‌گوییم اجرای عدالت یعنی قانونگذاران در حوزه قانونگذاری قانون عادلانه تصویب کنند، یعنی مجریان در حوزه اجرا عادلانه اجرا کنند و قاضیان در حوزه قضاوت عادلانه قضاوت و داوری کنند و مردم احساس عدالت کنند یعنی احساس کنند اگر در گوشه ای از این کشور به آنها ظلمی شد و وقتی  به دستگاه قضایی مراجعه می کنند  به یک پدری مهربان مراجعه کنند که حتما حق آنها را باز خواهد ستاند. این نکته‌ای است که نیاز به کار و تلاش جدی دارد.

رئیس قوه قضاییه با تشکر از قضات متدین و پرتلاش دستگاه قضایی در سراسر کشور برای رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای عدالت، ابراز امیدواری کرد در دوره تحول و گام دوم انقلاب اقدامی متفاوت در عرصه تحقق عدالت صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: همه اقداماتی که انجام شده، قابل تقدیر است؛ اما کار متفاوت آن است که حتما مردم در این دوره احساس کنند که اجرای عدالت صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قانون گریزی و نظارت گریزی ضد ارزش و قانونگرایی و نظارت پذیری ارزش است، گفت: تمام مدیران باید در اجرای قانون تلاش کنند و هیچ کسی به خود اجازه ندهد که قانون گریزی کند و همگان نظارت، خصوصا نظارت مردم را به عنوان یک اصل بپذیرند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر