کد خبر: 89983
A

زهرا نژادبهرام: دو درصد منطقه ۱۸ را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد/ با توجه به پروتکل های ستاد ملی کرونا دستفروشان باید ساماندهی شوند

نژادبهرام گفت: دو درصد منطقه ۱۸ را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و از پیچیدگی‌های جدی در آن‌ موضوع ریزدانگی بافت است.

زهرا نژادبهرام: دو درصد منطقه ۱۸ را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد/ با توجه به پروتکل های ستاد ملی کرونا دستفروشان باید ساماندهی شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژادبهرام در جریان دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۱۸ گفت: به طور مداوم از سوی شورای عالی شهرسازی  موضوع حریم پیگیری می‌شود اما به تنهایی امکان‌پذیر نیست و از تمام ذی نفعان و شهردار تهران درخواست می‌کنیم نسبت به این قضیه با تعجیل بیشتری اقدام کنند. 

او ادامه داد: دو درصد منطقه ۱۸ را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و از این دو درصد یکی از پیچیدگی‌های جدی در بافت فرسوده،‌ موضوع ریزدانگی بافت است. در بسیاری از مناطقی که شاهد چنین ریزدانگی هستیم مجبور به ارائه مسکن معوض هستیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: حدود هزار واحد مسکن بوده که از ۴۰ تا ۹۰ درصد حجم ساخت و ساز صورت گرفته است، سه سال است که پیگیریم،‌‌ اما برای بدهی های شهرداری در اختیار پارک شهر قرار گرفت. پیگیری کردیم که به دامن منطقه برگردد چرا که با توجه به ریزدانه و نفوذناپذیری بافت منطقه باید مسکن معوض بگیریم و آن را تملک کنیم که تاکنون موفق نشده‌ایم.

نژادبهرام ادامه داد: برای بدهی های شهرداری به پارک شهر ارائه شده و تاکنون موفق به تملک نشدیم در حالی که مساله جدی برای گشایش های منطقه ۱۸ است. 

او همچنین به ساماندهی دستفروشان نیز اشاره کرد و گفت: در منطقه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ درخواست داشتیم نسبت به ساماندهی دستفروشان با توجه به پروتکل های ستاد ملی کرونا اقدام کنند. شهرداری منطقه ۱۸ با توجه به زمین های باز و ظرفیتی که دارد می‌تواند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر