کد خبر: 92173
A

آمنه سادات ذبیح پور و جورج فلوید چگونه چهره سال فضای مجازی بسیج شدند؟

هفته گذشته دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار شد. رویدادی که اگرچه در خارج از آن محیط بازتاب چندانی نداشت اما ظاهرا برای فعالان بسیج در فضای مجازی و آنها که این افراد را سازماندهی می کنند اهمیتی زیادی داشت. سایت بصیرت وابسته به بسیج روز یکشنبه با انتشار جزییات این همایش در گزارش تصویری اش از آمنه سادات ذبیح پور به عنوان نفر برتر این همایش و از جورج فلوید هم به عنوان چهره سال نامبرده شد. موضوعی که در این همایش مطرح شد ساخت بازی کامپیوتری به نام نجات جان جورج فلوید است. هر چند مشخص نیست بازی «نجات جان جورج فلوید» چه زمانی ساخته و با چه بودجه ای روانه بازار اصولگرایان خواهد شد اما؛ دامن زدن عامدانه اصولگرایان برای تشویش فضای مجازی در شرایط بد اقتصادی کشور از نکات جالب توجه است که مشخص نشده با کدام هدف انجام می گیرد

آمنه سادات ذبیح پور و جورج فلوید چگونه چهره سال فضای مجازی بسیج شدند؟
به گزارش دیده بان ایران؛ هفته گذشته دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار شد. رویدادی که اگرچه در خارج از آن محیط بازتاب چندانی نداشت اما ظاهرا برای فعالان بسیج در فضای مجازی و آنها که این افراد را سازماندهی می کنند اهمیتی زیادی داشت. 
سایت بصیرت وابسته به بسیج روز یکشنبه با انتشار جزییات این همایش در گزارش تصویری اش از آمنه سادات ذبیح پور به عنوان نفر برتر این همایش نام برد.
خبرنگار پرحاشیه ۲۰:۳۰ که سال گذشته با توییت سپیده قلیان یکی از متهمان پرونده معترضان کارگران نیشکر هفت تپه مورد توجه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. تا جاییکه همکار او در این بخش خبری فیلم کوتاهی را در صفحه توییترش منتشر کرد و نوشت: «این خانم ذبیح پور است در حال بازجویی!»
 
اما حاشیه دیگر اظهارت سردار نقدی در باره این نشست و فعالیت های این قرارگاه بود که گفت: «امروز در حوزه بازی رایانه ای موضوع نجات جورج فلوید را داریم که طی آن بسیجیانی بیایند و او را از زیر پای پلیس آمریکا نجات دهند!» اظهاراتی که با واکنش های زیادی در شبکه های مجازی روبه رو شد. 
 
با این حال براساس گزارش هایی که از جلسه دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در یکی از کانال های منتسب به همین جریان منتشر شده است، مسلم معین با وجود آنکه سردار نقدی از بسیج رفته است، خطاب به او می گوید: "آقای نقدی من نمیخواستم این را بگویم اما خوب است بدانید بچه های بسیج انقدر شما را دوست دارند که در جلسات محفلی و دورهمی ها خود به شما میگویند بابا!» 
علاوه بر این گزارش منتشر شده از این جلسه نشان می دهد فعالیت گسترده ای در فضای مجازی در حال انجام است. بنابر ادعاهای مسئولان این قرارگاه سال گذشته 1500 نفر در قالب 500 تیم درحال تولید محتوا بودند. آنها همچنین مدعی هستند که با اتکا به این نیرو «دوران بزن در رو در فضای مجازی تمام شده است» و اگر «دشمن در فضای مجازی یکی بزند ده تا می خورد.»
گفتنی است مسئول این قرارگاه «مسلم معین» است که از سال 97 و در دوره غیب پرور به بسیج وارد شد. او از نیروهای کرمانشاهی است که جانشین «منصور امینی» در این سمت شد. امینی نیز از آنجا به سازمان فضای مجازی سراج رفت.
 
حاشیه دیگر این مراسم انتقاد به عدم قرار گرفتن نام رهبری در لیست چهره های برتر سال در فضای مجازی بود. کبری آسوپار از نویسندگان بخش سیاسی روزنامه جوان در یادداشتی به این موضوع اعتراض کرد. 
 
در گزارش های اختتامیه این نشست روشن می شود که سرانجام رقابت را آمنه ذبیح پور خبرنگار بخش خبری 20:30 برده است: «اختتامیه‌ دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در مجتمع پنج آذر برگزار شد. 

 

یکی دیگر از حواشی این مراسم انتشار کاندیداهای انتخاب شده در این رویداد بود که نام محسن چاووشی هم در بین آنها قرار داشت. 
موضوعی که واکنش تند این خواننده پرطرفدار کشورمان را به دنبال داشت تا جاییکه او در اینستاگرامش نوشت: شک دارم به ترانه ای که زندانی و زندانبان آنرا با هم زمزمه می کنند.
 
علیرضا پناهیان، نام پرحاشیه دیگری بود که در این لیست قرار گرفته بود. آنهم همزمان با انتشار اسنادی در مورد فعالیت های تجاری او که در بین اصولگرایان هم واکنش های متعددی را به دنبال داشت.
 
هر چند مشخص نیست بازی «نجات جان جورج فلوید» چه زمانی ساخته و با چه بودجه ای روانه بازار اصولگرایان خواهد شد اما؛ دامن زدن عامدانه اصولگرایان برای تشویش فضای مجازی در شرایط بد اقتصادی کشور از نکات جالب توجه است که مشخص نشده با کدام هدف انجام می گیرد./ دیده بان ایران

 

 

بخشی از مطلب از کانال «امتداد» وام گرفته شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر