کد خبر: 92752
A

واکنش پلیس به انتقاد ها از گرداندن مجرمان سابقه دار در شهر

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ: این افراد موبایل قاپ نبودند، اراذل و اوباشی بودند که برای خود گروهی تشکیل داده و از مردم و شهرستانی‌ها زورگیری می‌کردند

واکنش پلیس به انتقاد ها از گرداندن مجرمان سابقه دار در شهر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حمید هداوند، جانشین پلیس تهران در گفت‌وگو با رسانه ها، در خصوص اقدام اخیر پلیس در گرداندن اراذل و اوباش محدوده پاساژ علاءالدین و واکنش به این اظهارات ‌‌اظهار داشت: پلیس در این طرح 5 نفر از اراذل و اوباشی که سابقه نزاع، درگیری و خشونت داشتند را شناسایی و دستگیر کرد. این افراد در جلوی پاساژ علاءالدین اقدام به درگیری و شکستن میز و صندلی کرده و با درگیری و نزاع موجب سلب آرامش مردم و کسبه شده بودند.

جانشین پلیس تهران تصریح کرد: دستگیرشدگان در قالب تیم‌هایی، از افرادی که تخصصی در خرید و فروش گوشی تلفن نداشتند کلاهبرداری می‌کردند؛ گوشی‌های فیک و دست دوم را که ارزش چند صدهزار تومانی داشتند به چند میلیون تومان فروخته و باج‌خواهی و زورگیری می‌کردند.

وی گفت: پلیس با گزارشات جدیدی که در این باره به دستش رسید وارد عمل شد.

سردار هداوند با اشاره به فیلمی که از درگیری این افراد در فضای مجازی منتشر شده بود تصریح کرد: این گروه از اراذل و اوباش بعد از فروش وسایل فیک به افراد اگر با اعتراض آنها مواجه می‌شدند با چاقو به جانشان می افتادند.

این مقام ارشد پلیس تهران افزود: اراذل و اوباش دستگیر شده تعداد زیادی شاکی داشتند؛ شکاتی که مورد ضرب و جرح یا زورگیری و کلاهبرداری  قرار گرفته بودند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد موبایل قاپ نبودند، اراذل و اوباشی بودند که برای خود گروهی تشکیل داده و از مردم و شهرستانی‌ها زورگیری می‌کردند که پلیس در اقدامی غافلگیرانه آنها را دستگیر کرده و برای عبرت سایر افراد آنها را در محل چرخاند تا همه بدانند هیمنه این افراد پوشالی است و هیچ قدرتی ندارند.

سردار هداوند به چرخاندن یکی از اراذل سطح یک در مشیریه در روز گذشته اشاره و بیان داشت: این فرد نیز که از اراذل سطح یک بود اقدام به تخریب و مزاحمت و درگیری کرده بود. سه شاکی داشت و با گردن کلفتی و عرض اندام و عربده کشی در محل نظم و آرامش مردم را هم ریخته بود و اموال مردم از جمله دو خودرو را تخریب کرده بود.

وی گفت: روز گذشته این فرد نیز در محله مشیریه گردانده شد تا مردم بدانند که هیبت این افراد توخالی است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر