کد خبر: 93096
A

خط و نشان دادگستری شهرستان دَیّر برای رسانه ها/ با کسانی‌که دنبال تضعیف نظام اسلامی ایران برخورد می کنیم!/ انگیزه محمد برای خودکشی نداشتن گوشی نبود

رئیس دادگستری شهرستان دَیّر: وی با بیان اینکه "قضیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای این دانش‌آموز ملاک اصلی و انگیزه خودکشی نبوده است" گفت: با بررسی‌های مختلف هیچ‌جا چنین‌چیزی تاکنون ثابت نشده است.

خط و نشان دادگستری شهرستان دَیّر برای رسانه ها/ با کسانی‌که دنبال تضعیف نظام اسلامی ایران برخورد می کنیم!/ انگیزه محمد برای خودکشی نداشتن گوشی نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ عیسی نوشاد با اشاره به فوت دانش‌آموز 11 ساله دَیّری اظهار داشت: متأسفانه برخی اشخاص با انگیزه‌های مختلف در راستای تضعیف آموزش و پرورش و نظام، دست به یک‌سری جوسازی زده‌اند.

وی با بیان اینکه "قضیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای این دانش‌آموز ملاک اصلی و انگیزه خودکشی نبوده است" گفت: با بررسی‌های مختلف هیچ‌جا چنین‌چیزی تاکنون ثابت نشده است.

وی با بیان اینکه "این موضوع در اظهارات خانواده‌اش، متوفی قبل از مرگ ثابت نشده است" گفت: این موضوع در دست نوشته‌ای، خبری، اعتراضی و یا جایی که مرحوم بیان کرده باشد  و بگوید انگیزه و علت و هدف از خودکشی من نداشتن گوشی است وجود ندارد و ثابت نشده است.

 رئیس دادگستری شهرستان دَیّر افزود: متأسفانه جوسازی که در این باره ایجاد شده کاملاً بی‌اساس و واهی بوده و با انگیزه‌های مغرضانه در راستای تضعیف نظام آموزشی صورت می‌گیرد.

نوشاد با تأکید بر برخورد قاطع با افرادی‌که مغرضانه مرگ دانش‌آموز دَیّری را مطرح می کنند بیان کرد: به‌شدت با کسانی‌که دنبال تضعیف نظام اسلامی ایران و آموزش و پرورش هستند و با هدف تشویش اذهان عمومی اقدام می‌کنند برخورد قاطع قانونی و قضایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه "این دانش آموز متوفی دَیّری دارای گوشی تلفن همراه بوده است" گفت: دانش‌آموز متوفی از این گوشی استفاده می‌کرده، و حتی روز خودکشی هم در شبکه "شاد"  آنلاین بوده و عکس و صدا برای مدرسه ارسال کرده و حتی پس از فوت نیز گوشی دانش‌آموز همچنان آنلاین بوده و مشخص است که خودکشی وی هیچ ارتباطی، در مورد گوشی تلفن همراه یا تبلت نداشته است.

 رئیس دادگستری شهرستان دَیّر افزود: خودکشی می‌تواند با انگیزه‌های مختلف صورت بگیرد؛ هنوز انگیزه خودکشی این دانش آموز مشخص نیست و دامن زدن به شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و مطرح کردن این مهم مشخصاً با انگیزه‌های خاصی است که  می‌تواند تضعیف نظام آموزشی دنبال داشته باشد.

دادگستری  دَیّر در حالی از موضوع خودکشی محمد را زیر سوال می برد که مادر محمد روز گذشته صراحتاً در گفت و گو با خبرگزاری رکنا اعلام کرده است که «محمد دانش آموز کلاس پنجم بود. و بچه درسخوان و دانش آموز زرنگی بود.دلش می خواست گوشی هوشمند داشته باشد و بتواند برای معلمش عکس و فیلم هایی را که خواسته می شد بفرستد.اما ما در خانه مان فقط یک گوشی خراب داشتیم که نه فیلمبرداری می کرد و نه می شد با آن وویس فرستاد.همین باعث غم و غصه پسرم شده بود.»

او در ادامه گفت:«همسر من مریض است و یک فرزند معلول هم دارم.در خانه های مردم کار می کنم و زندگی مان را به سختی و با کمک اقوام و مردم شهر می گذرانیم.می خواستم کار کنم و برای محمد گوشی بخرم.او به من می گفت خودم بزرگ می شوم و کار می کنم.اما الان نیاز به یک گوشی یا تبلت داشت که از بقیه بچه ها در درس هایش عقب نیفتد که ما هم توان مالی برای خرید آن نداشتیم.»

«سید عادل موسی زاده» پدر این دانش آموز نیز در این باره گفت: محمد دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهید باهنر شهر دیر بود.

 

وی افزود: دارای یک همسر و سه فرزند و زیر نظر بهزیستی دیر مستمری بگیر هستم و وضع مالی خوبی ندارم اما با این وضع هر چه در توانم بوده برای خانواده‌ام کم نگذاشته‌ام.

وی گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده ادامه داد: با اینکه مدرسه هم اعلام کرد که برای دانش‌آموزان تبلت خریداری می‌کنیم اما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکرده‌ایم .

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر