کد خبر: 94961
A

بازداشت باند سارقان حرفه ای که به ۱۲ خانه در تهران دستبرد زده و دو میلیارد تومان سرقت کرده بودند

سارق حرفه ای با تشکیل یک باند در منطقه کیانشهر دست به سرقت های سریالی خانه ها می زد.

بازداشت باند سارقان حرفه ای که به ۱۲ خانه در تهران دستبرد زده و دو میلیارد تومان  سرقت کرده بودند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرهنگ کارآگاه "خیرالله دولتخواه" رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خانه در حوزه سرکلانتری پنجم فاتب و ایجاد نارضایتی در بین شهروندان، موضوع در قرارگاه سرقت مطرح و پس از همفکری و تبادل اطلاعات، مراتب پی جویی و کشف جرم بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود : افسران پایگاه برای بررسی موضوع و بازبینی دوربین های مداربسته به محل های سرقت مراجعه کردند و مشخص شد که سرقت‌ها توسط یک باند حرفه ای انجام شده است که عکس هایی از متهمان استخراج و نهایتاً یکی از آن ها به هویت "کریم " که از متهمان سابقه دار بوده شناسایی و در یافت‌آباد دستگیر شد.

باند سارقان حرفه ای

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کریم در بازجویی های اولیه منکر ارتکاب هرگونه سرقت می شود که پس از مواجهه با مدارک بدست آمده از صحنه های سرقت چاره ای جزء اعتراف نداشت و در تحقیقات به چندین فقره سرقت از منازلی واقع در کیانشهر با همدستی فردی بنام "حسین " (سرکرده باند) و 4 نفر از دوستانش به هویت های "یوسف"، "عزیز"، "عظیم" و "امیر" اعتراف کرد.

سرهنگ دولتخواه بیان کرد: با همکاری "کریم" محل اختفای متهمان در حومه تهران شناسایی می شود و با هماهنگی مقام قضایی تیم های عملیاتی پلیس آگاهی به طور همزمان جهت دستگیری متهمان به محله های مذکور مراجعه و در یک سلسله عملیات هماهنگ و ضربتی کلیه اعضای این باند مجرمانه را دستگیر کنند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا، مبالغی وجه نقد و اثاثیه منزل کشف و ضبط شد.

وی افزود : متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ها به بیش از 12 فقره سرقت منزل از محله های مختلف تهران بویژه شهرک کیانشهر اعتراف کرددند .

حسین به عنوان سرکرده باند از شیوه و شگرد خود گفت: با پرسه زدن در خیابان خانه هایی که مالکان در آن حضور نداشتند را شناسایی می کردیم و به شیوه تخریب قفل اقدام به سرقت خانه ها کرده و از مجموع سرقت ها بیش از دو میلیارد تومان بدست آوردیم .

رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی پرونده در معیت شکات به دادسرای ناحیه 10 ارسال و اعضای باند با قرار مجرمیت روانه زندان شدند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر