کد خبر: 98208
A

فیزیکدان برجستە ایرانی موفق بە کسب مدال "هرتزبرگ" شد

"پروفسور ابراهیم کریمی" فیزیکدان برجستە و شناختە شدە جامعە فیزیک، موفق بە دریافت مدال "هرتزبرگ" شد. "پروفسور کریمی" متولد شهرستان "سقز" در استان کردستان می‌باشد کە پیشتر نیز موفق به دریافت دو جایزه‌ی "بنیاد نوآوری کانادا و جان ایوانز" شدە بود.

فیزیکدان برجستە ایرانی موفق بە کسب مدال "هرتزبرگ" شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ "پروفسور ابراهیم کریمی" فیزیکدان برجستە و شناختە شدە جامعە فیزیک، موفق بە دریافت مدال "هرتزبرگ" شد.

"پروفسور کریمی" متولد شهرستان "سقز" در استان کردستان می‌باشد کە پیشتر نیز موفق به دریافت دو جایزه‌ی "بنیاد نوآوری کانادا و جان ایوانز" شدە بود.

پروفسورکریمی" به ‌عنوان دانشجوی برتر از دانشگاه "ناپل" در رشته اپتیک کوانتومی فارغ التحصیل شدە و سپس تحقیقات خود را در زمینه‌ی "امواج ساختار یافته" به عنوان محقق فوق دکتری در پروژه ی فوربیتک (مشترک بین شش کشور اروپایی) ادامه دادە است.

زمینە کاری "پروفسور کریمی" کوانتوم اپتیک و کوانتوم اینفورمیشن است و این گرانت برای درست کردن ازمایشگاه هایی است که بتوان از "نور ساختار یافته" در مخابرات کوانتومی و تولید کامپیوترهای کوانتومی استفاده کرد.

بە گفتە "پروفسور کریمی" ساعت ٢ بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت "اتاوا" سخنرانی‌اش به صورت آنلاین در پلاتفرم زوم برگزار خواهد کرد و در ساعت ٣بعد از ظهر به وقت کانادا به طور رسمی مدال هرتزبرگ از انجمن فیزیک‌پیشه‌های کانادا را دریافت می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر