کد خبر: 98975
A

علیخانی: تخریب ملک جماران بر وصول بدهی‌های شهرداری از دولت بی تأثیر نبوده است/ اگر روابط ما با دولت بهتر بود در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم

عضو شورای شهر تهران گفت: تخریب ملک جماران می‌تواند بر روی عدم انجام وعده‌های دولت مؤثر باشد چرا که منجر به کاهش همکاری میان شهرداری و دولت می‌شود. در خصوص این موضوع باید گفتگو انجام می‌شد تا کار به این مرحله و دعوا نرسد. موضوع تخریب این ملک یک بحث جداگانه است چرا که در آن مکان دست‌اندرکاران اجرایی در حال انجام اشتباهاتی بودند که عوامل شهرداری را تحریک کردند و در نهایت منجر به تخریب قسمتی از ساختمان ملک ریاست جمهوری شد.

علیخانی: تخریب ملک جماران بر وصول بدهی‌های شهرداری از دولت بی تأثیر نبوده است/  اگر روابط ما با دولت بهتر بود در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص اظهارات اخیر محسن هاشمی رئیس شورای شهر درباره ملک جماران گفت: از نظر بنده ادامه دادن موضوع جماران درست نیست. چرا که هر چیزی قانون و ضابطه خود را دارد و مطرح کردن این موضوع تنها به حواشی دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه با تمام این توضیحات، شورای شهر اختیارات و مصوبات لازم‌الاجرا دارد، بیان کرد: تمامی نهادها باید به مصوبات یکدیگر احترام بگذارند و اگر نظر یک نهاد مخالف نهاد دیگری است، نباید آن را به یک کشمکش سیاسی تبدیل کرد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا تخریب ملک جماران بر روی عدم پرداخت بدهی‌های شهرداری از سوی دولت مؤثر بوده است یا خیر، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که این امر به طور صددرصدی بر روی عدم پرداخت مطالبات شهرداری مؤثر بوده اما موضوع ملک جماران و تیره و تار شدن روابط با دولت، بر روی عدم اقدام دولت برای پرداخت مطالبات شهرداری تأثیرگذار بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: چرا که اگر روابط ما با دولت بهتر بود در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم و بسیاری از مشکلات تاکنون حل شده بود. زمانی که ما با یک نهادی مقابله می‌کنیم آن نهاد نیز ابزاری دارد که برای مقابله به مثل با ما از آن استفاده می‌کند و در موضوع جماران و بدهی‌های دولت نیز همین روال است.

علیخانی تاکید کرد: تخریب ملک جماران می‌تواند بر روی عدم انجام وعده‌های دولت مؤثر باشد چرا که منجر به کاهش همکاری میان شهرداری و دولت می‌شود. در خصوص این موضوع باید گفتگو انجام می‌شد تا کار به این مرحله و دعوا نرسد. موضوع تخریب این ملک یک بحث جداگانه است چرا که در آن مکان دست‌اندرکاران اجرایی در حال انجام اشتباهاتی بودند که عوامل شهرداری را تحریک کردند و در نهایت منجر به تخریب قسمتی از ساختمان ملک ریاست جمهوری شد.

وی افزود: شهرداری از ابتدا قصد تخریب این ملک را نداشت و چندین بار نیز در خصوص تخلفات در حال انجام در این ملک تذکر داده بود. موضوع می‌توانست مسالمت‌آمیز پیش برود اما برخوردهای عوامل اجرایی در این ملک منجر به این اتفاق شد اما قصد شورای شهر و شهرداری ایجاد برخورد نبود.

وی در پایان تصریح کرد: به طور کلی شهرداری از گذشته تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت دارد که تاکنون هیچکدام محقق نشده و همین امر موجب ایجاد مشکلات فراوان به ویژه برای حمل و نقل عمومی شده است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر