کد خبر: 100559
A

بابایی کارنامی: ۴۰ میلیون ایرانی در طرح جدید مجلس ماهی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند/ ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان برای یک خانواده چهار نفره

بابایی کارنامی گفت: عدد یارانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه است که اگر این عدد را تجمیع کنیم برای یک خانوار چهار نفره حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان درآمد ماهیانه از دولت دریافت خواهند کرد.

بابایی کارنامی: ۴۰ میلیون ایرانی در طرح جدید مجلس ماهی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند/ ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان برای یک خانواده چهار نفره

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش یارانه نقدی در سال آینده، اظهار کرد: با توجه به اینکه موازی کاری در بحث پرداخت یارانه به مردم در قالب‌های گوناگون از جمله معیشتی، تامین کالا‌های اساسی، یارانه حامل‌های انرژی، کمک‌های غیر نقدی و حتی یارانه‌های غیرمستقیم و مستتر در بحث تامین کالا‌هایی که به دست مردم باید برسد وجود داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تمام اعداد و ارقامی که محاسبه می‌شود و به دست مردم می‌رسد با توجه به آثار تورمی در سفره‌های آن‌ها دیده نمی‌شود در این صورت مجلس تصمیم گرفته است تمام یارانه‌ها را ادغام و در یک قالب کلی تحت یک عنوان به مردم پرداخت کند.

بابایی تصریح کرد: این عدد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه است که اگر این عدد را تجمیع کنیم برای یک خانوار چهار نفره حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان درآمد ماهیانه از دولت دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی خانوار‌هایی که درآمد ثابت و معین ندارند، بیان کرد: این اتفاق باعث می‌شود یک حمایت اساسی از این خانوار‌ها صورت گیرد و برخی افراد بیان می‌کنند که این اقدام مجلس نوعی گداپروری است کاملاً غلط است، زیرا ما به‌عنوان نماینده وظیفه داریم حقوق شهروندی را در این شرایط رعایت کنیم و به بیش از ۴۵ میلیون نفر ایرانی کمک لازمی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این یارانه حداقل ۵ دهک جامعه را در بر می‌گیرد که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ایران است، زیرا مهم این است که این اقدام یک روزی باید در کشور صورت می‌گرفت تا حدودی شکاف طبقاتی کاهش می‌یافت.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر